با ما همراه باشید

اخبار

تربیت دانشجویانی توانمند در حوزه کارآفرینی و ایجاد استارتاپ

منتشر شده

در

استارت آپ - کسب و کار شخصی سریع

دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با هدف آشنایی دانشجویان با کسب‌وکار‌های خطرپذیر و توانمند کردن آن‌ها در حوزه کارآفرینی و ایجاد استارتاپ‌ها، اقدام به ارائه درسی با عنوان «مبانی کارآفرینی و تاسیس استارتاپ» کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دانشگاه صنعتی شریف، درس «مبانی کارآفرینی و تاسیس استارتاپ» برای اولین بار ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ارائه می‌شود که با ارائه این درس به دانشجویان کمک خواهد شد تا بدانند کسب وکار خطرپذیر چیست، نحوه کار این سازمان‌ها چگونه است و چه نقشی در اقتصاد ایفا می‌کنند.

سیدمحمدرضا فرحی استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف و مدرس این دوره در این باره گفت: کارآفرینی و کسب‌وکار‌های استارتاپی نقش مهمی در رشد اقتصاد و حمایت از نوآوری دارند. با این حال، به طور معمول بنیان‌گذاران این کسب و کار‌ها پیش از تأسیس شرکت اطلاعات کمی در مورد چالش‌های پیش روی مؤسسین استارتاپ‌ها، نحوه‌ی تیم‌سازی و ارزیابی عملکرد پرسنل، روش مناسب مدیریت کردن و حتی ادبیات کارآفرینی دارند.

هدف ارائه درس مبانی کارآفرینی و تاسیس استارتاپ این است که چالش‌های مختلف از شروع یک ایده تا تبدیل آن به یک شرکت بالغ را مرور و با تمرکز بر نمونه‌های داخلی و خارجی مسیر‌های مناسب برای کسب موفقیت را شناسایی کنیم.

این دوره دانشجویان را با کارآفرینی و ایجاد استارتاپ از نقطه شروع یعنی شکل‌گیری ایده و تشکیل تیم تا جذب سرمایه در دوره‌های‌مختلف بلوغ و چالش‌های این مسیر آشنا می‌کند و به‌طور ویژه بر فعالیت‌های مالی و عملیاتی اصلی کارآفرینان تمرکز دارد.

در این دوره «تاریخچه کارآفرینی و کسب‌وکار خطرپذیر»، «تاسیس یک استارتاپ: بررسی و صحت سنجی ایده، تیم‌سازی، مبانی جذب سرمایه»، «انواع سرمایه‌گذاران و نحوه مذاکره با آنها»، «روش‌های ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها»، «طراحی سیستم اندازه‌گیری عملکرد»، «نحوه طراحی برنامه هک رشد و ایجاد مدل درآمدی پایدار» تدریس می‌شود.

تبلیغات

وی با اشاره به توانمندی‌هایی که با گذراندن این درس در دانشجویان ایجاد می‌شود گفت: در این درس با ارئه کیس‌های واقعی، احتمال اشتباه و ریسک دانشجویان در کسب‌وکار کاهش خواهد یافت و در صورت تاسیس کسب‌وکار شخصی خود، می‌توانند چالش‌ها و ریسک‌های پیش روی خود را شفاف‌تر بشناسند و واکنش‌های بهتری داشته باشند. همچنین دانشجویان ضمن آشنایی با روش‌های ارزش‌گذاری، می‌توانند روش مناسب ارزش‌گذاری هر کسب وکار متناسب با ماهیت و عمر آن را انتخاب کرده و با استفاده از شاخص‌های کلیدی عملکرد، نبض کسب‌وکاری که در آن شاغل هستند را در دست داشته باشند؛ و با شناخت انواع مدل‌های درآمدی و قیمت‌گذاری امکان تحلیل پایداری جریان درآمدی کسب‌وکار‌ها را به دست خواهند آورد.

این درس برای اولین بار در کشور به‌صورت اختیاری، ویژه دانشجویان سال آخر کارشناسی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ارائه می‌شود و در صورت استقبال دانشجویان و گرفتن نتایج رضایت‌بخش قابل ارائه در سایر دانشکده‌ها نیز خواهد بود.


ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در مهدی‌شهر

منتشر شده

در

پته دوری مهدی شهر سمنان صنایع دستی هنرهای سنتی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا و از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: این دوره‌ آموزشی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه این دوره به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی به مدت ۳۰ ساعت آموزش می‌بینند و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او تصریح کرد: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود

ادامه مطلب

اخبار

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

منتشر شده

در

هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز صنایع دستی کردستان هنرهای سنتی

تعاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برقراری بیمه ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی دراستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری بنقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری دراین‌باره گفت: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.ی

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برقراری بیمه هنرمندان از جمله اولویت‌های برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل در استان است.

او افزود: در داین راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ۳۸۵ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

نظری عنوان کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و … هستند

تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

منتشر شده

در

روار گیوه دست بافته هنرهای دستی صنایع دستی هنرهای سنتی میراث فرهنگی

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا،‌ اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

ادامه مطلب

برترین ها