با ما همراه باشید

ترفند زندگی

ترفند های مهم خانه و آشپزخانه

منتشر شده

در

ترفند های مهم خانه و آشپزخانه

مهم ترین ترفندهای خانه داری و آشپزی برای همه خانم های خانه دار
چند نمونه از پرکاربرد ترین ترفندهای خانه داری و آشپزی را به شما خانم های خانه دار معرفی میکنیم که واقعا به دردتان میخورد پس برای آگاهی از این ترفندها و نکات مهم خانه داری با این بخش از خانه داری نمناک همراه شوید.

1. پولیش مبلمان و وسایل با روغن زیتون
روغن زیتون علاوه بر فواید سلامتی زیادش، می تواند برای خانه هم مفید باشد. چند قطره را روی پارچه بریزید و از آن برای تمیز کردن اثاثیه چوبی خود استفاده کنید.

کاربرد روغن زیتون

2. ظرف چدنی را صحیح بشویید
بهترین راه برای شستن ظروف چدنی با نمک است به این صورت که ظرف را با نمک ساییده، بشویید و با یک دستمال خشک کنید.

3. از جوراب های کهنه برای گردگیری استفاده کنید
جورابتان سوراخ شده؟ آن ها را دور نریزید از آن ها به عنوان یک گردگیر استفاده کنید.

4. از یک قلم آشپزی برای تمیز کردن توستر استفاده کنید
برای خارج کردن خرده های نان و قطعات سوخته از توستر خود، این کار را با قلم آشپزی انجام دهید. این کار باعث می شود که توستر عمری طولانی تر و بوی بهتر و سالم تری داشته باشد.

تبلیغات

تمیز کردن توستر

5. از شر اثر انگشتان چرب روی دیوارها با نان سفید خلاص شوید
عجیب به نظر می رسد، اما مالیدن یک تکه نان سفید روی اثرات انگشت بر دیوارها همه چیز را حل می کند.

6. بوی ماشین لباس شویی خود با سرکه رفع کنید
ماشین لباس شویی بو می دهد؟ آن را با آب داغ و یک فنجان سرکه سفید در داخلش روشن کنید.این کار همچنین به حذف آهک و کپک کمک می کند و ماشین را طولانی تر و کارآمدتر می سازد.

7. آهن را با نمک و فویل تمیز کنید
اگر یک آهن کثیف دارید، آن را با نمک و فویل پاک کنید. آهن را بردارید و آن را روی یک تکه از فویل آلومینیومی بپیچانید و نمک پاشید.

8. بوی سیر از دستانتان رفع کنید
دانه های تازه قهوه توانایی رفع بوی بد سیر از دستان شما را دارد. همچنین برای رفع بوی بد سیر و پیاز از دستتان، می توانید دستان تان را به یک ظرف استیل بمالید.

بوی بد سیر

9. حمام خود را با یک گریپ فروت تمیز کنید
از شر لکه های آب در وان حمام خود با این میوه خلاص شوید. یک گریپ فروت را نصف کنید و کمی نمک به آن پاشیده و آن را به خوبی روی وان بکشید.

تبلیغات

10.کتری را با سرکه تمیز کنید
کتری را با نصف از سرکه سفید و نصف از آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. در صبح آن را آبکشی کنید و آهک ها باید ناپدید شود.

11. از شر لباس هایی که بید زدند خلاص شوید
یک دافع طبیعی برای بیدها برخی گیاهان خشک است، از جمله اسطوخودوس، میخک، رزماری و آویشن را بسته بندی کنید و آنها را در کمد خود قرار دهید.

لباس بید زده

12. جای آب و حلقه های فنجان رو از میز پاک کنید
بری رفع لکه های آب و جای حلقه های فنجان از روی شیشه های میز، اول سشوار بکشید و سپس مقدار کمی روغن زیتون روی آن بمالید.

13. کثیفی پنجره را با سرکه تمیز کنید
کثیفی ها می تواند از گرد و غبار، حشرات مرده و کرک دار تشکیل شوند. آن ها را با یک جوراب کهنه خوب تمیز کنید. یک نسبت سرکه سفید را با یک نسبت آب ولرم مخلوط کنید و کثیفی ها را با یک جوراب کهنه بمالید تا غبار و دوده را پاک کنید.

تمیزی پنجره

14. شوری غذا رو با سیب زمینی رفع کنید
اگر در غذا نمک بیش از اندازه ریخته اید، با انداختن یک سیب زمینی درون غذا، مشکل خود را حل کنید. سیب زمینی نمک های اضافی را به خود جذب خواهد کرد.

تبلیغات

15. ماشین ظرفشویی رو با سرکه تمیز کنید
دو فنجان سرکه رقیق شده را در یک کاسه ای در ماشین ظرف شویی قرار داده و آن را روشن کنید.

16. رخت شویی طبیعی با لیمو درست کنید
اگر لباس های سفید و کتانتان زرد شده اند یا با لکه های پرتقال نارنجی شده اند، عصاره یک لیمو را به 4.5 لیتر آب داغ بریزید و برای یک ساعت لباس هایتان را در آن خیس کنید. سپس در ماشین لباس شویی با آب بشویید.

لیمو برای شستشو

17. زنگ آهن کارد و چنگال رو با پیاز رفع کنید
اگر کارد و چنگال شما زنگ زده است، چند بار سر آن ها را به پیاز خرد بمالید و زنگ زدگی باید مستقیم بلند شود.

18.ظروف پلاستیکی رو با جوش شیرین تمیز کنید
اگر ظرف غذای پلاستیکی شما آثاری از غذاها را در خود دارد، و بوی بد می دهد، نباید آن ها را تعویض کنید. خیلی ساده آن ها را یک شب در آب گرم قرار دهید! آن ها را یک شب با آب ولرم و یک قاشق جوش شیرین خیس کنید، و روز بعد، بعد با آب تمیز کنید.

19. برچسب ها رو با سرکه جدا کنید
وسایلی که کودکان روی آنها برچسب زده اند را چند بار و هر دفعه 15 دقیقه در سرکه بگذارید. سپس با اسفنج پاک کنید و لکه را ناپدید کنید.

خواص سرکه

تبلیغات

20. کفش را با اسپری مو، براق نگه دارید
اسپری موهایتان را روی کفش ها اسپری کنید و خواهید دید که آن ها به مدت طولانی برق می زنند.

21. برای بخار نگرفتن آینه از خمیر دندان استفاده کنید
اگر در حمام با آینه مه آلود مشکل دارید، خمیر دندان می تواند راه حل باشد! آینه حمام خود را با خمیر دندان بمالید و بعد دوش بگیرید، یک پارچه تمیز و خشک را قبل از اینها بزنید.

22. جلوی شکسته شدن تخم مرغ در آب جوش رو بگیرید
هنگام جوشیدن، کمی نمک روی پوسته تخم مرغ بپاشید تا از شکسته شدن آن جلوگیری کنید.

تخم مرغ آب پز

23. برای گرد و غبار از غلتک پرز گیر استفاده کنید
غلتک پرز گیر ابزاری مفید برای پاک کردن گرد و غبار از چراغ خواب، طاقچه و حتی قفسه ها می باشد.

24. سوراخ های روی دیوار را با خمیر دندان پر کنید
احمقانه به نظر می رسد، اما خمیر دندان در حقیقت یک جانشین خوب برای پرکننده ها است، به خصوص اگر عجله داشته باشید. روی سوراخ ها را در دیوار یا سقف با خمیر دندان بزنید و از رنگ مواد غذایی در خمیر استفاده کنید.

25. با استفاده از مایع شستشو، مخلوط کن را تمیز کنید
از مخلوط کن استفاده می کنید؟ این ابزار کوچک می تواند خیلی کثیف شود. کاری که می توانید بکنید این است که آنها را در آب داغ و کمی مایع شستشو قرار دهید و بشورید. سپس آن را با آب بشویید.

تبلیغات

مخلوط کن

26. آهک های اتو را راحت تمیز کنید
برای پاک کردن هر گونه آهک روی اتو (که دریچه های بخار را مسدود می کند) اتو را گرم می کند، سپس آن را از برق جدا کنید تا خنک شود. مخزن را با یک مخلوط از یک نسبت سرکه پر کنید و بگذارید یک ساعت بماند، سپس خالی کنید و چند بار با آب تمیز بشویید.

27. با خمیر دندان چرم را پولیش کنید
اگر یک مبل، ژاکت و یا کفشی چرمی دارید که کمی خراشیده شده است، می توانید به راحتی آن ها را با خمیر دندان درست کنید. آن را با یک پارچه نرم بمالید و سپس با یک دستمال مرطوب آبکشی کنید.

28. با وازلین صدای کشوها را رفع کنید
اگر در یک کمد یا کشویی را دارید که هر بار که آن را باز می کنید سرو صدا می کند، آن را با کمی وازلین نرم کنید.

مصرف وازلین

29. استیل ضد زنگ را با روغن بچه تمیز کنید
مالیدن و کشیدن روغن بچه به راحتی می تواند استیل را تمیز کند.

30. آدامس را از روی لباس ها با کمک فریزر رفع کنید
اگر روی آدامس نشسته باشید و یا آن را بر روی هر کدام از لباس هایتان داشته باشید، باید بدانید که چه چیزی آن را از بین می برد. لباس خود را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید آدامس یخ زده بسیار آسان تر کنده می شود.

تبلیغات

31. از شر حلقه کثیف دور یقه پیراهن با شامپو خلاص شوید
عرق کردن، چربی و دوده، راحت یقه پیراهن را کثیف می کند. کمی شامپو طبیعی خود راروی لباس بریزید و آن را کمی مالش دهید و سپس آن را به ماشین لباس شویی بیندازید.

شستن یقه

32. با کف اصلاح لکه های مبل رو رفع کنید
اگر مبل شما کثیف شده است، سعی کنید کف اصلاح را بر روی لکه ها بگذارید، آن را رها کنید، سپس آن را پاک کنید و لکه از بین می رود!

33. توپ های ضدبو بسازید
با پر کردن یک فیلتر قهوه با جوش شیرین و افزودن چند قطره روغن انتخابی تان، بوهای نامطبوع را از کشوها، کفش یا کیف ببرید. آن را با یک باند الاستیک ببندید و آن را در هر جایی که نیاز است، قرار دهید!

34. راهی آسان برای تمیز کردن صفحه کیبورد
به راحتی گوشه های کوچک و شکاف های موجود در صفحه کیبورد و یا سایر وسایل الکترونیکی کوچک را با قرار دادن در یک بطری سس کچاپ روی انتهای یک خلا تمیز کنید. این کار به سرعت هر گونه گرد و غبار را از بین میبرد.

تمیزی کیبورد

35. استفاده از تیغه شیشه پاک کن برای پاک کردن خزه
اگر جاروبرقی نمی تواند خزه را کامل پاک کند، سعی کنید با استفاده از شیشه پاک کن به عنوان یک راه حل موثر بر روی مبل، فرش و یا سایر اثاثه یا لوازم داخلی، برای پاک کردن استفاده کنید.

تبلیغات

36. کنترل دستگاههایتان را تمیز کنید
اگر نگران جمع آوری کثیفی و باکتری از ریموت کنترل خود هستید، سعی کنید آن را با یک ضد عفونی کننده دست و یک دستمال کاغذی تمیز کنید. برای موثر بودن، از یک تکه پنبه استفاده کنید تا قطعات سخت بین دکمه ها را به دست آورید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ترفند زندگی

هشت ترفندی که خانه را بزرگتر نشان می دهد

منتشر شده

در

توسط

ترفندهای خانه میز تاشو

هر ترفند دیگری بدون رعایت این اصل کاملا بیهوده و بدون تاثیر خواهد بود. هر چه فضای خانه شما خلوت تر و مرتب تر باشد، سایر لوازمی که برای دکوراسیون استفاده کرده اید، بیشتر به چشم می آید. علاوه بر این طبق اصول فنگشویی نیز برقراری نظم و عدم استفاده از لوازم غیر ضروری باعث می شود انرژی به گونه ی بهتری جریان پیدا کند. شاید این امر در خانه های بزرگ زیاد موثر نباشد اما در خانه های کوچک و جمع و جور، باعث از بین رفتن آرامش و حس خوب می شود. مثلا استفاده از یک جاکفشی جدید و جادار، می تواند در مدیریت فضا و مصرف بهینه آن نقش مهمی داشته باشد و نظم را بطور ویژه ای در ورودی خانه برقرار نماید.

استفاده از مبلمان ساده و جمع و جور
برای خانه هایی با متراژ کم بهتر است سراغ مبل ها و اثاثیه ظریف و ساده بروید. استفاده از مبل هایی با کنده کاری و لمسه کوبی اصلا انتخاب درستی نیست و دقیقا نقطه مقابل انتخاب صحیح دکوراسیون برای خانه های کوچک است. فکر مبل های استیل و سلطنتی را از سر بیرون کنید و دنبال کاناپه و مبل های راحتی باشید. البته علاوه بر ساده بودن، کم جا بودن مبل نیز اهمیت بالایی دارد.

استفاده از مبلمان بزرگ و حجیم، امکان حرکت بین اساسیه و فضای خانه را محدود می کند. مبل هایی که دارای پایه است و می شود زیر آن ها را دید گزینه های مناسبی هستند این سبک مبل ها به دلیل عمق بخشیدن به فضا، خانه را بزرگتر نشان می دهند. اگر به کاناپه علاقه دارید، فقط یک عدد خریداری کنید، کاناپه های بزرگ و سه نفره درست است که راحت هستند و نشستن روی آن ها خیلی لذت بخش است اما فضای زیادی را اشغال می کنند.

اگر فضای کافی ندارید از میز ناهار خوری؛ یا به طور کامل صرف نظر کنید و یا انتخاب های خود را به مدل های ساده و جمع و جور معطوف نمایید. میز های عسلی را از نوع های چند سایزی که درون یکدیگر یا زیر میز جلو مبلی قرار می گیرند، انتخاب نمایید تا در صورت عدم احتیاج به آن ها، بتوانید جمعشان نمایید. از وسایلی مانند بوفه که تنها برای نمایش هستند و قابلیت دیگری ندارد، خود داری نمایید زیرا تنها موجب اشغال فضا می شوند و علاوه بر این برای ظروف داخل آن باید هزینه زیادی متحمل شوید.

کمد دیواری
در اتاق خواب ها و اتاق کار نیز دیوار ها کاربرد های زیادی خواهند داشت استفاده از کمدهای دیواری با چند کاربرد مثل رگال آویز، نصب آینه بر روی درها، کشو ها، شلف و کتابخانه و طبقاتی برای قرارگیری وسایل کم استفاده، حتما استفاده نمایید و حتی خود شلف ها و طبقات در قسمت های تو رفته دیوار اگر تا سقف ادامه پیدا کنند، هم به قرارگیری وسایل تان کمک خواهند کرد و سقف را بلند تر نشان خواهد داد. که هر دو در بزرگتر و جادار تر دیده شدن خانه مفید هستند.

حتی از کمد دیواری ها برای قرار دادن تخت خواب های تاشو می توان استفاده نمود که بسیار در کنترل فضای اتاق و مدیریتش برای چند استفاده بهره برد. اینگونه در روز ها و مواقعی که به تخت احتیاج ندارید، آن را تا کرده و از فضای اتاق برای کار های دیگر استفاده نمایید. داشتن یک کمد دیواری بزرگ که بتوانید پتو ها و تشک ها ، لباس ها ، حوله ها ، کفش ها و در کل تمام وسایلتان را در آن قرار دهید بیشتر از دو یا چند کمد و دراور که فضای به مراتب کمتری را در اختیارتان قرار می دهند، به کار می آیند.

تبلیغات

دیوارها و کف پوش
از رنگ های روشن برای دیوار ها و کفپوش ها استفاده کنید زیرا فضا را بزرگتر نشان می دهند، هرگز به سراغ رنگ های تیره مثل قهوه ای و مشکی و تناژ های این چنینی نروید، اگر دوست دارید این رنگ ها را استفاده کنید آن ها را با رنگ های روشن و خنثی ترکیب کنید و تنها یک دیوار یا بخشی از آن را تیره نمایید. یک ویژگی ای که رنگ های روشن دارند این است که نور را منعکس می کنند و باعث می شوند، فضا باز تر و پر نور تر دیده شوند.

استفاده از یک رنگ غالب برای پس زمینه می تواند چشم و ذهن را فریب دهد و این طور به نظر برسد که فضا بزرگ است. برای جلوگیری از یک نواختی در این موارد، از بافت ها و متریال گوناگون نظیر، پارچه، سنگ، چوب و فلز بهره ببرید.

شلف ها
برای استفاده از فضا هایی که به طور عادی قابل استفاده نیستند مثل دیوار ها برنامه ریزی کنید، مثلا شلفی را به دیوار ها نصب کنید و از آن برای قرار دادن وسایل و دکوری ها استفاده کنید. مثلا قرار دادن یک شلف در آشپزخانه، بسیار کاربردی است. اینگونه هم از فضای بلا استفاده، مصرف بهینه نموده اید و هم فضا های روی کانتر و کابینت را که در هنگام آشپزی به آن احتیاج دارید را اشغال نکرده اید.

قاب عکس و تابلو
اگر دوست دارید از عکس های خود و خانواده تان، در فضای منزلتان استفاده کنید، یا اینکه به تابلو های هنری علاقه دارید، به جای چیدن آن ها روی یک میز و اشغال بخشی از فضا، یک دیوار را انتخاب نمایید و عکس ها و تابلو های مورد نظرتان را روی آن نصب کنید. استفاده از قاب های یک شکل و یک رنگ با سایز های مختلف می تواند در زیبایی بسیار موثر باشند. برای نصب این قاب عکس ها، می توانید از دیوار های بلا استفاده مانند راهرو ها و ورودی ها استفاده نمایید.

میز تاشو
از موارد دیگری که بسیار برای خانه های کوچک و نقلی مفید خواهد بود، میز های تا شو هستند که به دیوار متصل می شوند و به وسیله لولا ها و جک های مخصوص در صورت عدم استفاده تا می شوند و هم راستا با دیوار قرار می گیرند، این ایده برای میز های صبحانه ، کانتر آشپز خانه ، میز تحریر و میز آرایش بسیار مناسب هستند و از صندلی های این میز ها نیز می توانید در زمان تا شدن میز، برای نشستن و جیدمان استفاده کنید. در کنار این میز ها می توانید از صندلی های تا شو که در کمد ها و پشت مبل ها و یا زیر تخت می توانند قرار بگیرند، استفاده کنید.


تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

۴ روش خلاقانه برای آبیاری گیاهان آپارتمانی در طول مسافرت

منتشر شده

در

توسط

آبیاری گیاهان

به گزارش پایگاه خبری سرزمین پدری، داشتن گیاه آنقدر جذاب است که بعد از مدتی ممکن است با دیدن هر گیاه آپارتمانی جدید وسوسه شوید، با این حال، به یاد داشته باشید که این موجودات دوست داشتنی برای زنده ماندن به شما وابسته هستند؛ آبیاری درست، نور کافی و فضای مناسب از اصلی‌ترین نیازهای گیاهان است اما اگر برنامه سفر بریزید چه؟ تکلیف گیاهان شما چه می‌شود؟

اگر سفر خود را در فصل‌های گرم، مثل تابستان برنامه‌ریزی کنید، به دلیل سرعت تبخیر آب از سطح خاک، گیاه به سرعت خشک می‌شود؛ در فصول سردتر هم با توجه به طول سفرتان باید یک برنامه مناسب برای آبیاری گیاهان خود داشته باشید. خوشبختانه، گذشته از زمان و طول سفر شما، روش‌هایی وجود دارد که می توانید با کمک آنها، گیاهان خود را تا زمان بازگشت به خانه سالم نگه دارید.

قبل از سفر
آخرین کاری که قبل از سفر باید انجام دهید، آبیاری کامل گیاهان است. گلدان‌های خود را حسابی سیراب کنید. استفاده از شلنگ در این شرایط ایده خوبی است. شلنگ را برای چند دقیقه در پایه گیاهان تشنه بگذارید و آب را باز کنید. قبل از اینکه به گیاه بعدی بروید، بررسی کنید که آب حداقل چند سانتی متر از خاک گلدان را خیس کرده باشد.

پاشیدن آب روی شاخ و برگ برای همه گیاهان آپارتمانی مناسب نیست. علاوه بر این که آب در این حالت به سرعت تبخیر می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد بیماری گیاه شما هم بشود.

قدرت سایه
انتقال گیاهان گلدانی به یک نقطه کم نور در شرایطی که دور هستید به آنها کمک می‌کند تا هیدراتاسیون خود را حفظ کنند و به سرعت خشک نشوند. در صورت امکان آنها را در تراس یا بالکن و البته در سایه مستقر کنید و مطمئن شوید اگر باران بارید، گیاه شما هم آبیاری شود. اما امید بستن به باران مناسب فصول و شرایط مختلف نیست به همین دلیل یکی از این راه‌ها را پیاده کنید.

 

تبلیغات

روش بطری آب
این روش برای آبیاری گیاهان گلدانی تا یک هفته عالی است. کافی است یک بطری استفاده شده را بشویید و تا گردن با آب پر کنید. (برای گلدان های کوچکتر آب کمتری لازم است) با انگشت دستتان در بطری را بسته نگه دارید و آن را داخل خاک قرار دهید. حالا انگشت خود را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که گردن بطری چند سانتی‌متر در خاک فرو رفته و محکم باشد.

برای اطمینان از عملکرد سیستم آبیاری خلاقانه خود، چند ساعت بعد آن را چک کنید و اگر آب به خاک نرسیده بود، مشکل آن را برطرف کنید.

فتیله آب
یکی دیگر از روش‌های هوشمندانه برای هیدراته نگه داشتن گیاهان در زمانی که سفر هستید، استفاده از فتیله است. در این روش یک بطری یا لیوان آب را کنار گلدان خود و جایی دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. از نظر علمی باید لبه بطری یا لیوان شما از سطح گلدان بالاتر باشد تا آب به گیاه برسد.

مقداری مناسب از ریسمان نخی یا لوله پلاستیکی را برش دهید، حتی می‌توانید نوارهایی از پارچه نخی را به عرض حدود یک سانتی متر ببرید و یک فتیله بسازید. یک سر فتیله را در ظرف آب خود قرار دهید، مطمئن شوید که به ته آن برسد. انتهای دیگر فتیله را به عمق سه چهار سانتیمتر در خاک گلدان فرو ببرید تا گیاه آبیاری شود.

 

سیستم‌های آبیاری
اگر بودجه کافی دارید، انواع مختلفی از سیستم‌های آبیاری در بازار وجود دارد که تا زمانی که از گیاهانتان دور هستید، مقدار کنترل شده‌ای از آب را در زمان‌های تعیین شده به گیاهان شما می‌رسانند با این حال می‌توانید از همسایه‌ها هم کمک بگیرد. یک دستور العمل روشن بنویسید و همسایه مهربان خود را برای آبیاری گیاهان راهنمایی کنید.

 

تبلیغات

برای بزرگنمایی بیشتر روی تصویر کلیک کنید

تعویض شناسنامه

ادامه مطلب

برترین ها