با ما همراه باشید

اخبار

برگزاری 3 رالی بین المللی در بهار 1402/فروش آنلاین صنایع دستی به شکل متاورس در سال آینده

منتشر شده

در

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی گفت: برای حضور در نمایشگاه فیتور به شرکت کنندگان 70درصد و برای نمایشگاه مسکو نیز بیش از 90درصد یارانه جهت رونق اقتصاد و گردشگری پرداخت شد.
به گزارش سرزمین پدری به نقل از فارس، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی گفت: کانون از قدیمی ترین نهادها، تشکل ها و سازمان ها در حوزه گردشگری کشور با سابقه 90 سال بوده که برای ایجاد تسهیلات به گردشگران ورودی و خروجی و تردد در سطح استان ها، جاده ها و … تأسیس شده است.

مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی افزود: در کنار فعالیت های داخل کشور به عنوان نماینده کشور در برخی از نهادها و سازمان های بین المللی عضویت داریم. یکی از نهادهایی که کانون عضویت دارد، فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (فیا) است که به نمایندگی از آن گواهینامه صادر می کند.

صوفی تصریح کرد: کانون جهان گردی و اتومبیل رانی همچنین عضو اتحادیه بین المللی جهان گردی، سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانی گمرک است که در این شورا مسئولیت برنامه ریزی و سیاست گذاری دارد. عضویت در شورای شش نفره تأیید صلاحیت مدیران فیا نقطه عطفی برای فعالیت های کانون در سال جاری است.

صدور مدارک بین المللی کمتر از 5 دقیقه

وی گفت: از دیگر فعالیت های کانون می توان به صدور اسناد و مدارک بین المللی از جمله دفترچه مالکیت بین المللی خودرو، گواهینامه و پلاک اشاره کرد که در سال جاری صدور آن ها آنلاین و کمتر از 5 دقیقه انجام می شود و نسبت به سال گذشته 50درصد رشد داشته است. همچنین برای کنترل بیشتر برچسب دیجیتال برای خودورها تهیه شده است.

مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی تصریح کرد: برگزاری رالی کمپر و کاروان بر عهده این کانون است و نسبت به سال گذشته بیش از 20درصد رشد داشته ایم. یکی از امکانات خوب سفر و تردد استفاده ار کاروان ها و کمپرهاست.

صوفی از سامان دهی کمپرها خبر داد و افزود: کمپرها و کاروان ها به راحتی در داخل کشور تردد می کنند و می توانند از کشور خارج شوند. سامان دهی کمپرها موجب تولید و اشتغال زایی بیشتر شده است. راه اندازی باشگاه سفیر ایمنی جاده ها به منظور کاهش تصادفات جاده ای از دیگر اقدامات کانون جهان گردی و اتومبیل رانی است.

تبلیغات

وی تصریح کرد: برای نخستین بار با همکاری پلیس تردد موتورهای 250 سی سی به بالا در نوروز 1402 با سهولت انجام می شود. همچنین برای نخستین بار، امداد آفرود را به منظور تردد راحت در مناطق صعب العبور ایجاد کردیم.

مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی از برگزاری سه رالی بین المللی توسط کانون خبر داد و تصریح کرد: در بهار 1402 سه رالی بین المللی پرسپولیس تا تهران، یونان و آتن، پیام آوران نوروزی، کشورهای خلیج فارس و دریای خزر و رالی تاجیکستان به ایران به منظور بازدید از پیشرفت های ایران در 40سال اخیر را برگزار خواهیم کرد.

صوفی گفت: امداد خو درو ایران بزرگ ترین ناوگان کشور است. کانون در سال جاری 1400 خودرو را برای امداد در اختیار گردشگران قرار داده است. همچنین برای امداد بهتر در سال جاری اقدام به راه اندازی اپلیکشن هوشمند و مکان محور کردیم.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم مهندس ضرغامی مسئولیت برگزاری نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی خارج از کشور به کانون واگذار شده است. در یک ماه و نیم گذشته نمایشگاه فیتوراسپانیا را برگزار کردیم و در نمایشگاه MITT مسکو 25 تا 28 اسفندماه سال جاری شرکت خواهیم کرد. در این نمایشگاه 13 آژانس گردشگری در فضایی به مساحت 240 مترمربع به معرفی ایران و مقابله با ایران هراسی می پردازند.

مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی درباره این موضوع که فیا اعلام کرده اگر در نمایشگاه روسیه شرکت کند از عضویت این نهاد محروم می شود، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و تنها یک توصیه است.

وی گفت: تقویت و به روزرسانی سامانه دو زبانه 09629 از دیگر اقدامات کانون است. در نوروز 1401 به 120 هزار تلفن پاسخ داده شد.

وجود 2هزار و 200 کمپر و کاروان در کشور

صوفی افزود: حدود 2 هزار و 200 کمپر و کاروان داریم که 750 عضو کلوپ و کمپینگ کانون هستند. تعداد زیادی کمپر و کلوپ در سال جاری ایجاد کردیم، تا سال 1400 کمپرها امکان توسط تردد نداشتند. امسال برای کاهش بیمه کمپرها اقداماتی انجام دادیم.

تبلیغات

وی درباره حضور آژانس های گردشگری در نمایشگاه های بین المللی گفت: برای حضور در نمایشگاه فیتور به شرکت کنندگان 70 درصد و برای نمایشگاه مسکو نیز بیش از 90 درصد سوبسید برای رونق اقتصاد و گردشگری پرداخت کردیم.

فروش آنلاین صنایع دستی به شکل متاورس در سال آینده

مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی از اجرای حراجی صنایع دستی در 100 نقطه کشور توسط معاونت صنایع دستی خبر داد: بخشی از این حراجی ها توسط شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی انجام می شود. در سال آینده کانون، فروش آنلاین صنایع دستی را به شکل متاورس انجام خواهد داد.

7هزار خودور کلاسیک و تاریخی در کشور وجود دارد

صوفی گفت: 7هزار خودرو کلاسیک و تاریخی وجود دارد که 852 خودرو برای صدور پلاک تاریخی کارشناسی شده که از این تعداد برای 376 خودرو در سال جاری پلاک صادر شده است. وی تاکید کرد: با 170 کشور برای صدور گواهینامه تفاهم دوطرفه انجام شده است

مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی ادامه داد: در حدود 30 کیلومتری شهرها کمپر سایت ها ایجاد خواهیم کرد. مرزهایی که باز هستند هیچکدام مشکلی برای تردد با اتوخودروی شخصی وجود ندارد. تردد خودروهای شخصی به ترکمنستان قرار است سال آینده اتفاق بیافتد.

 

 


تبلیغات

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در مهدی‌شهر

منتشر شده

در

پته دوری مهدی شهر سمنان صنایع دستی هنرهای سنتی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا و از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: این دوره‌ آموزشی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه این دوره به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی به مدت ۳۰ ساعت آموزش می‌بینند و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او تصریح کرد: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود

ادامه مطلب

اخبار

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

منتشر شده

در

هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز صنایع دستی کردستان هنرهای سنتی

تعاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برقراری بیمه ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی دراستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری بنقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری دراین‌باره گفت: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.ی

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برقراری بیمه هنرمندان از جمله اولویت‌های برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل در استان است.

او افزود: در داین راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ۳۸۵ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

نظری عنوان کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و … هستند

تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

منتشر شده

در

روار گیوه دست بافته هنرهای دستی صنایع دستی هنرهای سنتی میراث فرهنگی

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا،‌ اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

ادامه مطلب

برترین ها