با ما همراه باشید

کافی شاپ و خوشمزه ها

دسر کرم آناناس

منتشر شده

در

دسر کرم آناناس

دسر کرم آناناس

زرده 6 عدد
شیر 1.5 لیوان
شکر 1 لیوان
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
آناناس یک قوطی
خامه 250 گرم (فرم گرفته)
پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری در یک دوم پیمانه آب سرد حل شود.

زرده و شکر را خوب هم می زنیم تا سفید شود بعد شیر گرم را اضافه می کنیم بعد ژلاتین آب شده را می ریزیم بعد آناناس را همراه آبش اضافه می کنیم بعد خامه را می ریزیم و در قالب می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا ببندد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کافی شاپ و خوشمزه ها

کافه گلاسه

منتشر شده

در

توسط

کافه گلاسه کافی شاپ طرز تهیه کافی گلاسه کافه گلاسه

مواد لازم برای کافه گلاسه کافی شاپ طرز تهیه کافی گلاسه کافه گلاسه:

شير نصف ليوان

بستني نصف ليوان

شکر يک قاشق سوپخوري

نسکافه يک قاشق غذاخوري

طرز تهيه کافه گلاسه:

شير و شکر و نسکافه را مي جوشانيم و بعد از خنک شدن آن را در ليوان و يا در گيلاس پايه بلند ريخته و در يخچال قرار مي دهيم تا کاملاً خنک شود. در اين مرحله بستني را به آن اضافه مي کنيم و با خامه و کمي پودر پسته روي بستني را تزئين مي کنيم. از سس شکلات غافل نباشید. هم به خوشمزگی کافه گلاسه کمک می کند هم می توانید با سس شکلات آن را تزیین کنید.

نوش جان

تبلیغات

 

ادامه مطلب

کافی شاپ و خوشمزه ها

بستنی شاه‌توتی

منتشر شده

در

توسط

بستنی شاه‌توتی طرز تهیه بستنی شاتوتی

تابستان فصل انواع توت‌ها ازجمله شاه‌توت است. این میوه علاوه بر آنکه به صورت خام مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌خاطر طعم و رنگ بی‌نظیرش از آن در تهیه و تزیین انواع دسرهای فصلی نیز استفاده می‌کنند.
بستنی شاه‌توتی یکی از اینهاست.

مواد لازم برای تهیه بستنی شاه‌توتی
برای ۴ تا ۶ نفر:

– شاه‌توت؛ ۵ پیمانه یا ۵۰۰ گرم

– پودرقند؛ ۶ قاشق سوپ‌خوری یا ۷۵ گرم

– خامه؛ یک و یک‌چهارم پیمانه

– بیسکویت؛‌ چند عدد برای تزیین

– شاه‌توت؛ مقداری برای تزیین

تبلیغات

روش تهیه بستنی شاه‌توتی

۱ ) شاه‌توت‌ها را داخل سبدی بریزید و بشویید تا خاک و گرد و غبار آن از بین برود، سپس قابلمه‌ای آماده کنید و شاه‌توت را همراه ۲ قاشق سوپ‌خوری آب و پودرقند داخل قابلمه بریزید. در ظرف را بگذارید و مدت ۵ دقیقه روی شعله اجاق‌گاز قراردهید تا نرم شود.

۲ ) سبد فلزی یا پلاستیکی را روی کاسه‌ای قرار دهید و شاه‌توت‌های پخته را داخل سبد بریزید؛ سپس با قاشق چوبی شروع به له کردن آنها کنید تا بالاخره بافتی نرم و یکدست شبیه پوره پیدا کند. بعد آن را چند دقیقه کنار بگذارید تا در هوای معمولی اتاق حرارتش کم شود و سپس به داخل یخچال منتقل کنید.

۳ ) با همزن دستی یا برقی شروع به زدن خامه کنید تا غلیظ شود؛ سپس پوره شاه‌توت را به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن به مدت ۲ ساعت یا تا زمانی که به اصطلاح خودش را بگیرد، در فریزر قرار دهید.

۴ ) بعد از این مدت، مخلوط شاه‌توتی را از فریزر بیرون آورید و با چنگال شروع به له کردن آن کنید تا دانه‌های پودرقند خرد شود؛ این کار را در دستگاه غذاساز نیز می‌توانید انجام‌دهید. سپس دوباره مخلوط را به فریزر برگردانید و این‌بار بعد از ۴ ساعت یا بیشتر سرو کنید. البته در این فاصله نیز پس از گذشت ۲ ساعت، یک‌بار دیگر مواد را بیرون آوریدو مانند بار قبل با چنگال یا دستگاه غذاساز با هم مخلوط کنید.

۵ ) در پایان مقداری از بستنی شاه‌توتی را با قاشق مخصوص به صورت گلوله درآورید و پس از ریختن در ظرف موردنظر، همراه با بیسکویت و شاه‌توت تازه سرو کنید.

تبلیغات
ادامه مطلب

کافی شاپ و خوشمزه ها

پای توت فرنگی (شاتوت)

منتشر شده

در

توسط

پای توت فرنگی

 

مواد لازم:
آرد 3 پیمانه
بیکینگ پودر 1.5 قاشق چای خوری
کره 185 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
آب 6 قاشق سوپخوری
پودر قند 1.5 قاشق غذا خوری معمولی یا سوپخوری
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری

مواد لازم برای داخل خمیر:
توت فرنگی 7500 گرم یا شاتوت 500 گرم
آرد ذرت یک سوم پیمانه
شکر 100 گرم

طرز تهیه:
آرد، پودر قند و بیکینگ پودر را در کاسه ای ریخته، کره، زرده و آب را در وسط آرد ریخته و ماساژ داده تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را در داخل یخچال گذاشته به مدت 30 دقیقه دو سوم خمیر را باز کرده و در ظرفی که مورد نظر است می اندازیم. توت فرنگی، آرد و شکر را که با هم مخلوط کرده ایم روی خمیر پهن کرده و بقیه خمیر را باز کرده و روی آن می اندازیم و بعد به آن مدل می دهیم. زرده زده و در فر 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 تا 50 دقیقه می پزیم.

برای مواد داخل پای:
شکر (100 گرم) با 500 گرم شاتوت، و یک سوم پیمانه آرد ذرت روی حرارت می گذاریم تا آبش تبخیر شده و غلیظ شود.

تبلیغات
ادامه مطلب

برترین ها