با ما همراه باشید

اخبار

جشنواره ملی عکس میراث ماندگار در خراسان جنوبی آغاز شد

منتشر شده

در

ارگ بهارستان و عمارت شوکت آباد خراسان جنوبی گردشگری میراث فرهنگی آثار تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی گفت: ۵۰ عکاس غیر بومی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده‌اند و به همراه ۱۴ عکاس بومی به مدت چهار روز از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان عکاسی می کنند.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از تسنیم، هادی شاهوردی در آیین افتتاحیه دومین جشنواره عکس میراث ماندگار با بیان اینکه خراسان جنوبی سرزمین ناشناخته‌هاست اظهار داشت: ثبت 5 اثر جهانی و در دست ثبت بودن 2 اثر دیگر در فهرست آثار جهانی و از طرفی ثبت ملی هزار و ده اثر از این استان نشان دهنده ظرفیت های بی‌نظیر استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: 50 عکاس غیر بومی برای شرکت در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار دعوت شده‌اند و به همراه 14 عکاس بومی به مدت چهار روز از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان عکاسی خواهند کرد که 2 روز در بیرجند و 2 روز دیگر مهمان سایر شهرستان‌های استان هستند.

شاه‌وردی با بیان اینکه این عکاسان از نقاط مختلف کشور مانند کیش، کرمانشاه، خراسان رضوی، همدان، خراسان شمالی، سبزوار، سیستان و بلوچستان و شهرکرد مهمان مردم مهمان‌نواز خراسان جنوبی هستند و در این رقابت هنری ارزشمند شرکت کرده‌اند. ادامه داد: از همت و تلاش تاسیسات گردشگری استان برای برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر میکنیم.

وی گفت: دهکده گردشگری بیرجند، انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مدیران اقامتگاه‌ها و فعالین گردشگری استان برای برگزاری این جشنواره کمک شایانی کرده‌اند ودومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی با هدف ثبت تصاویری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی و تاریخی میراث‌فرهنگی استان برگزار شده است.

شاه‌وردی افزود: ما چند روزی میزبان عکاسان از سراسر ایران خواهیم بود تا بتوانیم بخشی از جاذبه های مغفول مانده استان را که کمتر معرفی شده اند با دستان هنرمند عکاسان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

تبلیغات

برگزاری جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی فرصتی برای معرفی تمدن غنی استان است

فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه برگزاری دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی را فرصتی برای معرفی تمدن غنی استان برشمرد.اظهار داشت: مردم خطه خراسان جنوبی به فرهنگ، ادب و هنر زبانزد هستند و در طول تاریخ این موضوع را ثابت کرده‌اند.

فاضلی فر با ابراز امیدواری از اینکه خروجی کار عکاسان ثبت صحنه‌های به یادماندنی و انعکاسی از تاریخ این سرزمین باشد که قرن‌ها به یادگار بماند افزود: پدران علم امروزی در رشته‌های مختلف متعلق به خراسان جنوبی هستند و در این خطه آثار متعدد فرهنگی، هنری و تاریخی وجود دارد که بیانگر میراث و تمدن کهن و غنی استان است.

فاضلی فر با تاکید بر اینکه در شهر کویری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی 9 باغ تاریخی موجود است که شاید در تصور و باور خیلی از هموطنان نگنجد در کویر چنین باغ‌هایی وجود داشته باشد بیان کرد: حضور کنسولگری انگلیس در بیرجند نیز دلیل بر اهمیت جغرافیایی منطقه است.

فرماندار بیرجند گفت: ایران عزیز پیشینه کهن زیادی داریم و چیزی که مغفول مانده هنر عکاسی است و هنر عکاسی هنر ثبت لحظه‌ها و انتقال پیام‌‌ها و مفاهیم است و کمتر هنری را می توان مانند عکاسی پیدا کرد که این چنین در زندگی بشر نفوذ کند و این نشان از اهمیت هنر عکاسی است.

فاضلی‌فرد افزود: عکاسان در این جشنواره تمدن قوی این منطقه را به تصویر خواهند کشید که برای قرن ها به یادگار خواهند ماند و ایشان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در معادلات بین‌المللی حرف اول را می‌زند و دلیل قدرتمندی و دیلپماسی عزت است که توسط ایران در دنیا حاکم شده و نگاه‌ها را به این سرزمین معطوف کرده است گفت: فرهنگ غنی، تمدن و پیشینه تاریخی قوی مردم خراسان جنوبی تنها در حوزه میراث‌فرهنگی نیست بلکه در حوزه اقتصاد و کشاورزی هم نمودهایی وجود دارد که راهبردی بوده و مختص خراسان جنوبی است.

تبلیغات


اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها