با ما همراه باشید

اخبار

حضور ۱۴ سفیر کشورهای خارجی در اردبیل

منتشر شده

در

عمارت چینی‌خانه مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: آیین افتتاح میزبانی اردبیل در رویداد ۲۰۲۳ با حضور ۱۴ تن از سفرای کشورهای خارجی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از  مهر، حسن محمدی ادیب  در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: این رویداد فرصتی استثنایی است تا ما بتوانیم توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل را در ابعاد مختلف به ویژه گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار حضور ۱۴ نفر از سفرای کشورهای خارجی در این رویداد، رایزنان اقتصادی و کارشناسان این حوزه نیز در نشست سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان شرکت کرده تا بیش از گذشته با این بسترهای مناسب مهیا شده آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سفرا، رایزنان و دیگر میهمانان این رویداد چهارشنبه عصر وارد اردبیل شده و بعد از استقبال در فرودگاه در اماکن تاریخی اردبیل حاضر شده و بازدیدی را از این اماکن انجام می‌دهند.

محمدی ادیب افزود: این میهمانان چهارشنبه شب در ضیافت شام تدارک دیده شده در استان حاضر شده و روز پنجشنبه صبح افتتاحیه رویداد پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نشست اقتصادی اعضای شرکت‌کننده در این رویداد با مسئولان استانی نیز روز پنجشنبه برگزار شده و روز جمعه نیز حضور سفرای کشورهای عضو اکو و برخی دیگر از کشورها را در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهد خواهیم بود.

تبلیغات

محمدی علاقه‌مندی خاص دبیرکل اکو را برای حضور در این رویداد یادآور شد و اضافه کرد: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این رویداد میزبان استان اردبیل خواهد بود.

وی از همراهی ۱۹ خبرنگار بین‌المللی برای پوشش خبری این رویداد به همراه رسانه‌های داخلی و استانی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم از این فرصت استثنایی برای معرفی و شناساندن قابلیت‌های استان و برندسازی در این بخش استفاده کنیم تا در ابعاد مختلف قطب گردشگری کشور به ویژه سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و منطقه مغان بیشتر معرفی شود.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با رایزنی با آژانس‌های بین‌المللی و تورلیدرها سعی خواهیم کرد تا از همراهی گردشگران داخلی و خارجی نیز استفاده کرده و تورهایی را در سال‌جاری به مقصد استان اردبیل دایر کنیم.

وی تصریح کرد: این مراسم قرار است از شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش مستقیم شده و رویداد ۲۰۲۳ اردبیل بیش از گذشته مورد توجه در حوزه تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار گیرد.

محمدی گفت: ما در اولین فرصت بعد از ماه مبارک رمضان و گذر از فصل سرما استفاده کردیم تا این رویداد را آغاز کنیم که انتظار می‌رود این برنامه سرآغازی برای تحول در صنعت گردشگری استان اردبیل باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از همکاری اتاق بازرگانی در تدارک مناسب و میزبانی شایسته از میهمانان و سفرای کشورهای خارجی در ابعاد مختلف قدردانی کرد و افزود: ما هماهنگی‌های بیشتری را با اتاق بازرگانی انجام دادیم و قرار است در فرودگاه مشارکت اتاق بازرگانی را در استقبال از ۹۵ نفر از میهمانان داخلی و خارجی شاهد باشیم که به صورت هواپیمای چارتر به استان اردبیل سفر خواهند کرد.


تبلیغات

اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها