با ما همراه باشید

اخبار

شهرداری منطقه گردشگری «کوهستان‌های تهران» را ایجاد کند

منتشر شده

در

کوه های تهران گردشگری طبیعت کوه نوردی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز و در قالب تذکرات، مواردی را مطرح کردند که از جمله آنها می توان به ایجاد منطقه گردشگری کوهستان های پایتخت از سوی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری اشاره کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان یکصد و سیزدهمین جلسه، پنج تذکر را ارایه کردند.

مهدی پیرهادی به عنوان نخستین تذکر دهنده با بیان اینکه یازدهم دسامبر مصادف با بیست آذر و روز بین المللی کوهستان و کوهنوردی است، گفت: این روز در سال ۲۰۰۳ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تشویق و توسعه پایدار در کوهها نامگذاری شد.

وی افزود: وجود کوه های برافراشته زیبایی و ظرافت ویژه‌ای را برای شهر تهران به وجود آورده است و در هر ماه در فصول مناسب، انبوه جمعیت از این ظرفیت گردشگری ورزشی استفاده می کنند.

پیرهادی ادامه داد: این ورزش جزو ورزش های نسبتاً کم هزینه برای گروه‌های مختلف سنی و خانواده ها می باشد، زمانی که انسان پا در عرصه طبیعت کوه‌ها می گذارد حال دلش خوب می‌شود و این به خاطر انرژی مثبتی است که در دل کوه ها وجود دارد.

وی گفت: مطالعاتی که برای ایجاد منطقه گردشگری کوهستان های تهران در گذشته از سوی مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شده، از جمله این موارد است.

تبلیغات

پیرهادی افزود: توجه بیشتر به موضوع ایمنی و امداد و نجات مهم و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای امدادگران و آتش نشان ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توجه به ساخت و سازهای غیرقانونی و تعیین تکلیف ساختمان‌ها و برخی رستوران های غیرقانونی نیز باید از سوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توجه ویژه به محیط زیست و حفظ محیط کوهستان، گونه های گیاهی آن و حفظ و حفاظت از گونه‌های جانوری آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، آموزش های شهروندی و ورزشی به شهروندان و تشویق مردم به استفاده مناسب از این ظرفیت خدادادی را از دیگر مواردی دانست که شهرداری باید به آن توجه کند.

اراضی ذخیره در طرح جامع بازنگری شود

همچنین زهرا شمس احسان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود گفت: لازم است نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری در فرآیند بازنگری طرح جامع، معیار مساحت یک هکتار برای شمول اراضی ذخیره توسعه شهری را که متناسب با شرایط فعلی شهر تهران بر مبنای حفظ منافع عمومی بلندمدت شهر موردبازنگری تخصصی قرار دهد.

وی افزود: شهرداری تهران که نقش مهمی در این کمیسیون به عنوان دبیرخانه کمیسیون در بررسی نظرات کارشناسی و تطبیق با قوانین و همچنین در خصوص ضرورت اتخاذ راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت این اراضی در پشتیبانی آتی شهر یادآور می‌شود.

شمس احسان افزود: در زمینه درخواست های کاربری این آخرین ذخایر شهری با مساحت های کمتر از یک هکتار که در طرح تفصیلی هاشور ذخیره توسعه و نوسازی شهری خورده است اما به دلایلی مانند تفکیک از شمول ذخایر نوسازی خارج شده‌اند دقت مضاعفی به کار برده شود.

تبلیغات

شهرداری به تاریخ میادین در اصلاح آنها توجه کند

سیداحمد علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اقدام شهرداری در منطقه ۱۲ و اصلاح میدان حضرت امام(ره) اظهار داشت: این اقدام شهرداری جای تشکر دارد و به مردم هم قول داده شده بود که این اتفاق انجام می شود.

وی افزود: شهرداری تهران در چند سال گذشته که بلدیه را شروع کرد قول داده بود که پلازها و میادین اصلاح می‌شود چرا که ترافیک زیادی در خیابان های اطراف ایجاد شده و این اصلاح فعلی سبب استقبال زیاد مردم شد.

وی گفت: میدان امام (ره) که در ضلع ورودی ناصر خسرو قرار دارد در سال ۱۳۶۱ توسط گروه کوردل منافقین که امروز داعیه حمایت از مردم و نگران اجرای قانون هستند، دارند به وسیله جای گذاری بمب در یک کامیون و در کنار ساختمان مخابرات سبب شهید شدن ۶۰ نفر و زخمی شدن ۸۰۰ نفر از هموطنان عزیزمان شدند.

علوی با بیان اینکه وظیفه داریم این رویدادها و مکان رویدادها را نگه داریم، گفت: شهرداری تهران که امروز تلاش دارد تا وضعیت ترافیک را سامان دهی کند این موارد را هم درنظر داشته باشند.

قوه قضاییه با دستگاه های مقصر در آلودگی هوا برخورد کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چه کسی باید پاسخگوی آلودگی هوا باشد از قوه قضاییه خواست با دستگاه‌های مقصر برخورد کند.

حبیب کاشانی درباره معضل آلودگی هوا خطاب به نهادها و سازمان‌های مختلف که مسئولیت حل این معضل را برعهده دارند، اظهار داشت: در طول ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی هنوز یک نهاد پیدا نشده است که بگوید دلیل این آلودگی هوا، خطای انسانی است.

تبلیغات

وی افزود: هنوز کسی حاضر نشده برای این عدم مسئولیت پذیری در قبال این معضل بزرگ از سمت خود کناره گیری کند.

کاشانی با بیان اینکه نمی‌شود در هر دوره همان حرف‌های تکراری بیان شود، گفت: در اینجا ترک فعل اتفاق افتاده است، چه کسی باید پاسخگو باشد و چه کسی مسئولیت کار را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: هر نهادی که مقصر این معضل است از جمله خودروسازی، وزارت کشور، شهرداری و محیط زیست، باید مسئولیت را بپذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۴۳ سال است که مردم را به دلیل خروج از خانه خود در زمان آلودگی مقصر می‌دانیم، تا کی مردم را مقصر بخوانیم؟

کاشانی ادامه داد: چطور می‌توان از مردم توقع داشت که کسب و کار و شغل خود را رها کرده و به دلیل آلودگی هوا خانه نشین شوند، چگونه معیشت آن‌ها باید تامین شود؟

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران از قوه قضائیه خواست بدون تعارف اقدام کند.

شهرداری تهران تنها مجری مترو پرند است

حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سفر رئیس جمهور به رباط کریم، و قول بهره بردار در حضور رئیس جمهور مبنی بر بهره برداری از مترو پرند تا خرداد سال آینده، گفت: فاصله بین ایستگاه پرند تا شهر آفتاب ۳۵ دقیقه است و این خط سه واگن دارد که با احتساب زمان رفت و برگشت قطار ۷۵ دقیقه زمان بر است.

تبلیغات

وی با بیان اینکه، این خط به هشت قطار و ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، گفت: قرار بود ۲۱۰ میلیارد تومان آن به صورت نقد پرداخت شود که البته انجام نشد.

آقامیری ادامه داد: شهرداری تهران تنها مجری این طرح است و اگر خرداد طرح تحویل داده نشود باری روی دوش شهرداری نیست و دولت باید هزینه هر دو خط را تأمین کند.

وی از شهرداری خواست از قول رئیس جمهور استفاده کرده و در سویی دیگر تأمین ۶۳۰ واگن را تسریع کند و بتواند هشت قطار این خط را در اختیار قرار دهد.

دستورالعمل تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری اجرا شود

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز بر ابلاغ و اجرای بخشی از دستورالعمل تبدیل وضعیت همه ایثارگران شهرداری تاکید کرد.

وی گفت: این دستورالعمل در سازمان‌ها و شرکت‌ها اجرا نشده و یادآوری می‌کنم که شهرداری در این زمینه اقدام کند.

امانی یادآور شد: یک سال قبل با صداقت در ابلاغ دستورالعمل اقدام شد اما هنوز در مرحله اجرا نواقصی دارد.

تبلیغات

 

 


ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها