با ما همراه باشید

اخبار

شهرک گردشگری در سرعین راه‌اندازی می‌شود؛ تخفیف ۵۰ درصدی برای خبرنگاران

منتشر شده

در

هتل های سرعین گردشگری اردبیل میراث فرهنگی گردشگری آب گرم

به گزارش سرزمین پدری به نقل از بازار، شهردار سرعین، صاحبعلی رام از موافقت یک سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی شهرک گردشگری در این شهر خبر داد و گفت: مراحل این طرح بزرگ در حال انجام است.

راه‌اندازی شهرک گردشگری در سرعین توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده است مراحل اداری و تامین زمین این شهرک در حال نهایی شدن است.

شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سرعین و دستگاه‌های مربوطه برنامه ریزی لازم و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی این پروژه مهم را انجام داده اند وحمایت لازم راهم مبنای کار قرار می‌دهند.

این شهرک گردشگری در بخش‌های هتل و شهربازی و بخش‌های ورزشی و هیجانی و تفریحی خواهد بود که نقش اساسی در رونق اقتصادی وگردشگری سرعین خواهد داشت و پروانه وجوازفنی به صورت رایگان به سرمایه گذاران ارائه می‌شود.

تخفیف ۵۰ درصدی هتل‌ها و مراکز آب‌درمانی سرعین برای خبرنگاران

در راستای حمایت از سرمایه گذاران شهرداری سرعین پروانه و جواز فنی رایگان به سرمایه گذاران برای راه اندازی هتل پنج ستاره و طرح‌های بزرگ ارائه می‌کند و روند تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درسرعین اولویت مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر سرعین است.

درصدد هستیم با حمایت‌های مسئولان استان و سرعین همایش سرمایه گذاران موفق کشور را در سرعین برگزار کنیم تا از این ظرفیت برای ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید درسرعین استفاده کنیم.

تبلیغات

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سرعین از گردشگری فصلی خارج شده و در زمستان هم شاهد حضور گردشگران در سرعین هستیم.

جلسه برگزاری جشنواره زمستانی باحضور مسئولان مربوطه برگزار می‌شود و شهرداری سرعین مصمم به برگزاری این جشنواره است که این جشنواره یکی از برنامه‌های برای خارج شدن سرعین ازتکی فصلی بودن گردشگری است.

در همین فصل زمستان در روزهای آخر هفته شاهد حضور گردشگران ا زجای جای ایران درسرعین هستیم وخدمات دهی مناسب به گردشگران درسرعین درفصل زمستان اولویت بوده و رویداد بین المللی ۲۰۲۳ ظرفیت مهمی برای معرفی بیشتر سرعین در دنیا است.

رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۳ فرصتی بزرگ برای معرفی جاذبه‌های تاریخی وفرهنگی وگردشگری هرچه بیشتر سرعین در دنیا است ودراین راستا از تمام ظرفیت استفاده می‌کنیم.

در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سرعین در نمایشگاه بین المللی گردشگری که ۱۸ تا ۲۱ بهمن در تهران برگزار خواهد شد حضور خواهیم یافت و در این راستا باحضور مسئولان سرعین و سرمایه‌گذاران وشهرداری واعضای شورای شهر جلسه‌ای برگزار می‌شود.

مراحل نهایی راه اندازی پارک ۳۰ هکتاری در سرعین اتمام یافته؛ شهرداری و اعضای شورای اسلامی سرعین باحمایت فرماندار ومسئولان استان ونمایندگان ودستگاه‌های مربوطه مصمم به راه اندازی این طرح است.

آب درمانی‌های سرعین هم برای خدمات‌رسانی بهتر و مدرن تجهیز شده‌اند تا تنوع خدمات در این آب درمانی‌ها صورت گیرد.

تبلیغات

استاندار و امام جمعه اردبیل وامام جمعه سرعین و نمایندگان و فرماندار واعضای شورای شهر سرعین حمایت واهتمام ویژه‌ای برای رونق وتوسعه سرعین دارند که این امر قابل تقدیر وقدردانی است.

سرعین دومین شهر ایران در تعداد هتل

رام بیان کرد: شهرسرعین ازنظر هتل دومین شهر ایران است و این ظرفیت بزرگی برای حضور گردشگران داخلی وخارجی است به طوری که از اول امسال تاکنون به صورت میانگین حدود ۷ میلیون گردشگر به سرعین سفرکردند.

رام ایجاد زنجیره گردشگری دراستان و ماندگاری گردشگری را یکی از رویکردها عنوان کرد و گفت: در قالب تورهای گردشگری و ایجاد تفاهم نامه‌ها می‌توانیم گردشگران را برای حضور و ماندگاری در تمام شهرهای گردشگری استان سوق دهیم که برخی خیابان‌ها که مطالبه چندساله مردم بود بازگشایی شد.

بازگشایی برخی خیابان‌های سرعین که مطالبه چندساله مردم بود باهمکاری اعضای شورای اسلامی وشهرداری سرعین و دستگاه‌های مربوطه بازگشایی انجام شد که ازجمله آنها خیابان عارف وخیابان آذری وخیابان شهید نیروی انتظامی و پشت قهوه سویی مدرسه شهید محرمی است.

این خیابان که عدم بازگشایی چند ساله‌اش موجب رنجش و اذیت شهروندان سرعین شده بود بازگشایی شد ونقش مهم هم در کاهش ترافیک در سرعین داشته است.

امسال حدود ۱۰ هزار متر مربع طرح سنگ فرش وحدود ۱۰ هزارتن آسفالت در سرعین اجرا شده است که درنوع خود در طول تاربخ سرعین بی سابقه بوده است.

شهردار سرعین ضمن قدردانی ازشهروندان سرعین و رسانه‌ها گفت: در راستای خدمات رسانی به شهروندان شهرداری و شورای سرعین ازهیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

تبلیغات

 


اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها