با ما همراه باشید

اخبار

شیراز در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی با مشکل مواجه است

منتشر شده

در

سفر با هواپیما

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر شیراز به‌عنوان قطب گردشگری و زیارت، بهداشت و درمان، علم و الکترونیک، صادرات و واردات در دو حوزه حمل و نقل هوایی با مشکل جدی مواجه است.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از تسنیم از شیراز، محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور خود در یکصد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: شیراز سرفراز سومین حرم اهل بیت (ع) بنابر پیش بینی‌ها، میزبان بیش از 3 میلیون نفر مسافر نوروزی خواهد بود و از آنجایی که شیرازی‌های عزیز به میهمان نوازی شهره آفاق بوده و هستند، لازم است تمام امکانات و بستر‌های موجود بسیج شده تا میزبانی را ارتقا و خدمات رسانی‌ها را افزون سازیم.

وی عنوان کرد: تمام ادارات و سازمان‌های پیشتاز در خدمات رسانی به مسافرین نوروزی به ویژه شورا و شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی که شبانه روز پای کار بوده، مرخصی‌های خود را لغو نموده تا خدمات رسانی کنند، به صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

هاجری گفت: شهر شیراز به عنوان قطب گردشگری و زیارت، بهداشت و درمان، علم و الکترونیک، صادرات و واردات در دو حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی با مشکل جدی مواجه است؛ لذا باید تمام همت نمایندگان و مدیران فارس جمع شده تا این دو مشکل و معضل را با طرح‌ها و بودجه‌های ملی و حل و فصل شده تا شهر مسافرپذیر‌تر شود.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: با ورود شورا و شهرداری به جهش عمرانی و فضای سبز که در سال آینده سرعت و سبقت بیشتری می‌گیرد، لازم است ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی بخشی از زمین‌های تفکیک شده خود را در اختیار شهرداری قرار داده تا عمران و آبادی شهر با فضای سبز پاک و دلنشین، زندگی مصفا را ارتقا و تعالی بخشد.

به گفته هاجری خرید بخش‌های زیادی از باغات شمال شهر به منظور حفظ و صیانت از فضای سبز، هزینه زیادی دارد که باید ادارات دیگر، بخشی از هزینه‌ها را تأمین تا مسیر گسترش فضای سبز استمرار یابد.

تبلیغات

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: فضای عمومی شهر می‌بایست با قانون مداری همه شهروندان عزیز حفظ و صیانت شود، اماکن گردشگری، بوستان‌های شهری و کوهستانی و خودرو‌های خارج از منزل، جزو فضای عمومی شهر هستند و لازم است به قانون حرمت گذاشته و از آلودگی‌های صوتی با صدای بلند در خودرو‌ها پیشگیری و از وارد کردن حیوانات خانگی در فضا‌های عمومی پرهیز و عفاف و حجاب شرعی و قانون رعایت شود.

هاجری با بیان اینکه احترام به ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت که در قانون به عنوان میثاق ملی نهادینه شده، لازم و ضروری است، بیان کرد: هیچ کشوری با هیچ مرام و مسلکی اجازه قانون شکنی، با هر نامی به کسی نمی‌دهد؛ لذا بهتر است همدل و همراه با رعایت ضوابط شرعی و قانونی، فضای معاشرت نیکوی شهری را برای زندگی سالم پر رونق‌تر کنیم.

این عضو شورای شهر شیراز ضمن تقدیر از اعضای شورا و مدیران شهرداری در خصوص پیشنهاد بودجه سال 1402 شهر شیراز به مبلغ 23 میلیارد و 500 میلیون تومان، گفت: خوشبختانه با این رقم، که امید است تمامی آن تحقق پیدا کند، روند عمران و آبادی در شهر استمرار خواهد داشت.

هاجری اضافه کرد: علاوه بر رقم بودجه، در حوزه جذب سرمایه گذار برای طرح‌ها و پروژه‌ها 20 هزار میلیارد تومان و مبلغ 400 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و 400 میلیارد تومان برای حوزه محله و مسجد محوری پیشنهاد و توافق شده است که این موضوع نشان از درک صحیح و واقعی شورا و شهرداری به مناطق محروم، مدیریت محلات بر محور مساجد بوده که افق تازه، نو و امیدوار کننده‌ای را رقم خواهد زد.

 

اعطای مجوز به شهرداری جهت واگذاری، تهیه و تأمین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، احداث میدان دوم میوه و تره بار در ورودی ده شیخ، تبدیل یک سالن اجتماعات فرهنگسرا‌های شهرداری در هر منطقه به سالن سینما چند منظوره، استفاده از اوراق وقف در تأمین مالی پروژه‌های شهری و الزام شهرداری به تعریف بسته‌های سرمایه گذاری پروژه المان ورودی جنوب غرب شیراز از مهم‌ترین مصوبات یکصد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

 

تبلیغات


اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها