با ما همراه باشید

اخبار

مرمت و افتتاح «هتل خانه بهروزی» قزوین پس از ۴ سال تعطیلی

منتشر شده

در

هتل خانه بهروزی قزوین میراث فرهنگی آثار باستانی خانه تاریخی

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی در رابطه با افتتاح پروژه‌های گردشگری در دهه فجر گفت: مهمترین پروژه «هتل خانه تاریخی بهروزی» است که توسط یک گروه سرمایه‌گذاری با مشارکت صندوق احیا آماده افتتاح شده و روزهای پایانی مرمت و احیا را سپری می‌کند.

وی در نشست خبری که با موضوع «احصاء دستاوردها و اقدامات شاخص اداره‌کل از ابتدای دولت سیزدهم» در اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین برگزار شد، گفت: ایجاد و افزایش اشتغال جزو مهمترین برنامه‌های حوزه صنایع دستی است که برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی به مناسبت‌های مختلف در راستای تحقق این هدف صورت می‌گیرد.

همزمان با دهه فجر در کنار تمامی برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی هم دایر خواهد شد و در ایام نوروز هم نمایشگاه صنایع دستی با فراوانی بیشتر در سطح استان برقرار است.

پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی به خاطر تقارن با ماه رمضان زودتر آغاز شود و به همین سبب ستاد خدمات سفر هم‌زمان با نیمه شعبان ارائه خدمات را شروع خواهد کرد.

رویداد نمایشگاهی بزرگ کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ بهمن در تهران برگزار می‌شود که این اداره کل با رویکرد جذب سرمایه‌گذار برای بیش از ۵۰ پروژه قابل سرمایه‌گذاری شده در آن شرکت خواهد کرد تا سرمایه‌گذار مناسبی برای طرح‌هایی همچون گردشگری آب، گردشگری طبیعی و تفریحی جذب کند.

مهمترین پروژه «هتل خانه تاریخی بهروزی» است که توسط گروه سرمایه‌گذاری ماهان با مشارکت صندوق احیا آماده افتتاح شده و روزهای پایانی مرمت و احیا را سپری می‌کند.

تبلیغات

معرفی متفاوت دولتخانه به‌عنوان نوروزگاه در ایام نوروز

در ایام نوروز دولتخانه را متفاوت‌تر از سال‌های قبل به‌عنوان نوروزگاه به مخاطب عرضه خواهیم کرد و بخش مهمی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری معطوف به پروژه دولتخانه است که در اجرای طرح جابه‌جایی هنرستان پاسداران و مجموعه ورزشی تختی، ساخت ساختمان‌های معوض توسط آموزش پرورش و نوسازی مدارس به سرعت در حال پیشرفت است و اداره کل ورزش و جوانان هم اهتمام جدی در ساخت ورزشگاه جایگزین دارد که با اتمام پروژه‌ها ساختمان پاسداران و مجموعه تختی به میراث‌ فرهنگی تحویل داده خواهد شد.

امیدواریم در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ هر ۲ مجموعه منتقل شوند. در رابطه با ساختمان مخابرات هم کاهش طبقات و اصلاح نما را در دستور کار داریم که اعتبارات این پروژه‌ها از محل صندوق احیا تأمین شده است.

پروژه بزرگ ساماندهی بقعه چهار انبیاء با مشارکت سازمان اوقاف در دست انجام است که طراحی فاز اول تثبیت شده و نمایندگان ویژه‌ای از طرف وزارت صنایع دستی و سازمان اوقاف کشور بر پروژه نظارت دارند. مهمترین تأکید این پروژه و تغییرات اصلی آن بر اصلاح جلوخان بقعه چهار انبیاء و مسیر ورودی سلام‌گاه و سر در ورودی است؛ گام بعدی هم اصلاح عدم ارتباط و عدم دسترسی از دولتخانه به بقعه و نیز اتصال دولتخانه به سعدالسلطنه خواهد بود.

سایر پروژه‌های استان هم به قوت خود باقی است و با تخصیص ۱۷ میلیارد تومان که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری است در حال مرمت و احیاء و فعالیت هستند، مهلت هزینه کردن اعتبارات عمرانی ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ است و سعی می‌کنیم در مهلت قانونی بهترین عملکرد را داشته باشیم و تأکیدات رئیس‌ جمهور و وزیر و استاندار قزوین بر آن است که آثار اقدامات صورت‌گرفته برای مردم ملموس باشد.

دولت در گراند هتل هزینه نمی‌کند بلکه فراخوان داده و جذب سرمایه‌گذار می‌کند و امروز هم آخرین مهلت ثبت پیشنهاد سرمایه‌گذاران در سامانه احیای ایران است که در روزهای آینده بازگشایی پاکت‌ها و انتخاب برنده انجام خواهد شد.

ظرفیت اقامتی ما برای حضور گردشگران قابل قبول است؛ با این حال شأن استان قزوین ایجاب می‌کند که یک هتل پنج ستاره در مرکز استان وجود داشته باشد. عوامل متعددی سبب ممانعت سرمایه‌گذاران از ورود به این پروژه‌ها می‌شوند اما دستگاه‌های قوه مجریه و قضاییه در استان و همینطور شهرداری به طور هماهنگ در تلاشند تا با اتمام پروژه‌های نیمه کاره چهره‌ی ورودی شهر را بهسازی کرده و به مجهز شدن شهر قزوین به هتل ۵ ستاره کمک کنند.

خزائلی در گلایه‌ای از رسانه‌ها مطرح کرد که چرا رسانه‌ها تنها موضوعاتی را که به آبرو حیثیت و شهرت شهر ما خدشه وارد می‌کنند مطرح می‌کنند چرا از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای مطرح شدن استان قزوین در کشور بهره‌برداری نمی‌کنند رویه‌ها به نحوی است که دائماً در حال پاسخگویی به سوء تفاهم‌ها و چالش‌های ایجاد شده هستیم.

تبلیغات

عمل به ۹۶ درصد تعهدات اشتغال توسط میراث فرهنگی

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، سید میثم حصاری، نیز در این جلسه گفت: ثبت تاریخی سعدالسلطنه به عنوان اولین بازارچه صنایع دستی تاریخی جهان، صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع دستی، اخذ ۳۷ مهر اصالت در ششمین دوره داوری در رشته‌های زیورآلات سنتی، چرم دست دوز، خراطی، تراش شیشه و رومیزی سنتی و دریافت ۲ نشان بین‌المللی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی است.

در حوزه اشتغال از ۶۳۱ تعهد اشتغال میراث فرهنگی ۶۰۶ نفر را ثبت کرده‌ایم و این بدان معنی است که به ۹۶ درصد از تعهدات خود عمل کرده‌ایم و ۲۱۴ نفر در قالب بخش‌های مختلف، مجوز دریافت کرده‌اند.

بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و تسهیلات برای ۱۳۸ فعال صنایع دستی هزینه شده است.

برای ۳۲۰ نفر از شاغلین فعال حوزه صنایع دستی دوره آموزشی برگزار شده است و همچنین ۹۰۰ نفر در قالب ۱۶ رشته دوره عمومی را سپری کردند همچنین برای نخستین بار ۸ غرفه از طریق ماده ۲۷ در قالب حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی و بناهای تاریخی و تحت تملک سازمان به صورت مزایده در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

 


تبلیغات

اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها