با ما همراه باشید

اخبار

همایش استارت آپی با رویکرد صنایع دریایی در نوشهر برگزار شد

منتشر شده

در

همایش استارت آپی با رویکرد صنایع دریایی در نوشهر

همایش رویداد استارت آپی ایده ها وطرح های خلاقانه رویداد با حضور اندیشمندان ، فناوران و شرکت های دانش بنیان و با محورهای رویداد صنایع دریایی، فناوری اطلاعات، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، گردشگری دریایی و سلامت دریایی با حضور مقامات کشوری، استانی در محل تالار خوارزمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ حسن خیریان پور، معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران امروز در این همایش با اشاره به تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکتهای دانش بنیان، گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی لازم است بااستفاده از فناوری نوین و توسعه دانش بنیان به اهداف دست یابیم .

وی افزود: شرکتهای دانش بنیان در حوزه ارتقاء بهره وری، تعدیل هزینه ها، کاهش هزینه های تولید و صادرات محور کردن کیفیت محصولات تولیدی بسیار اثر گذار هستند و استفاده از فناوری نوین می تواند بهره وری را ارتقاء دهد.

خیریان‌ پور با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، گردشکری و صنایع دستی، خدمات فنی ومهندسی از فناوری نوین باید استفاده کرد، یادآور شد: ۸ مرکز رشد در شهرستان های مازندران ایجاد شده است همچنین از محل تسهیلات ارزان قیمت جزء دو بند “پ تبصره ۱۶” قانون بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه فناوری وشرکتهای دانش بنیان در اختیار پارک های فناوری قرار داده شده است.

معاون اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: سال گذشته تعداد شرکتهای دانش بنیان از ۹۴ شرکت به ۱۲۰ شرکت رشد یافت، همچنین محصولات دانش بنیان از ۵۵۰ به ۶۶۰ محصول دانش بنیان ارتقاء یافت.

خیریان پور فرایند صدور مجوز برای دانش بنیان شدن شرکتها را طولانی دانست و خواستار تسهیل فرایند و تفویض صدور مجوز به استانها شد و گفت: کسانی که می خواهند مجوز صادر کنند در استان مستقر شوند و شرکتهایی که ظرفیت دانش بنیان شدن دارند مجوز صادر کنند.

تبلیغات

وی در ادامه تاکید کرد: اگر شرکتها دانش بنیان شوند علاوه بر ارتقاء بهره وری می توانند از معافیت بیمه ای، مالیاتی، گمرکی وصادراتی بهره مند شوند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد ۷و نیم میلیون تن تولید محصول کشاورزی داریم که با استفاده از فناوری نوین، کاهش هزینه ها و ارتقاء بهره وری وکیفیت می توان ۷و نیم میلیون تن را به ۱۰ میلیون تن ارتقاء داد.

خیریان پور خاطرنشان کرد: اقتصاد دریا محور یکی از ظرفیت‌های مهمی است که در استان مازندران وجود دارد.

در ادامه امیر دریا دارعرشه و ستاد آریا شفقت رودسری بابیان اینکه در این رویداد استارات اپی طرح های کاربردی بسیار مفید ارسال شد، افزود: تعداد طرح های منتخب مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: یکی از فعالیتهای ارتش جمهوری اسلامی ایران کمک‌ به مردم در برهه و عرصه های مختلف همچون سیل، زلزله، کرونا است و امروز نیز بر خود لازم ‌می دانیم در عرصه اقتصادی کار و اشتغال از ظرفیت و توانمندی اساتید و همکاران خود با همکاری در پارک علم وفناوری زمینه را فراهم کنیم تا جوانان خلاق در غرب استان و کشور از این بستر استفاده کنند.

فرمانده دانشگاه حضرت امام خمینی (ره) نوشهر از طراحی یکی از پیشرفته ترین شبیه سازها در عرصه دریایی با کمک واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: امروز با وجود تعداد زیادی شرکت‌های دانش بنیان در عرصه‌های مختلف شاهد افتخار آفرینی‌های زیادی هستیم.

امیر شفقت به همکاری مرکز رشد و واحدهای فناور اشاره کرد و تقویت کارهای تیمی را از جمله نیازهای شرکت‌های استارت آپی بیان کرد و گفت: خلاقانه بودن طرح‌ها و ایده‌ها و وابسته نبودن به دولت و کمک‌های دولتی از جمله ویژگی‌های شرکت‌های استارت آپی است.

تبلیغات

فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر گفت: جامعه برای رفع نیازمندی‌های مختلف لازم است طرح‌های خلاق و ایده‌های نو داشته باشد.

محمد محمدی، دبیر علمی رویداد استارت آپی نیز اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ ایده ۶۴ ایده پذیرش شد که ۳۱ درصد در زمینه فنی مهندسی، ۲۰درصد در حوزه صنایع دریایی، ۲۴ درصد در حوزه گردشگری، ۱۲ درصد درحوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ایده ها از سراسر کشور و از استان های مازندران، گیلان، فارس، همدان، اصفهان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان و تهران پذیرش شدند، افزود: ۲۹ درصد شرکت کنندگان در مقطع دکتری؛ همچنین ۸۰درصد شرکت کنندگان مرد و ۲۰ درصد هم زن هستند.

در ادامه مصطفی صفدری، مشاور معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات وفناوری با بیان اینکه رویداد استارت اپی طرح های خلاقانه در دو محور فناوری دریایی و منابع طبیعی وکشاورزی برگزار شد، ابراز کرد: این رویدادها به عنوان پل ارتباطی بین طرف ایده یعنی فناوران و نوآوران با طرف تقاضا که دستگاه های اجرایی و صنایع باشند مطرح هستند.

وی افزود: امروز ایران در دنیا رتبه ۱۶ علم در زمینه مقالات علمی، رتبه ۵۳ در بحث‌ نواوری را دارا است و فاصله در رتبه ۱۶ در علم و۵۳ نواوری نیاز به اقداماتی همچون این رویدادها و حمایت از توانمندسازی مهارت اموزی تامین منابع مالی فناوران دارد تا این فاصله بین حوزه علم و نواوری وخلق ثروت پر شود.


تبلیغات

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

اخبار

تونس روادید سفر برای گردشگران ایرانی را لغو کرد

منتشر شده

در

توسط

پرچم ایران و تونس جهانگردی گردشگری

وزارت گردشگری تونس از لغو روادید سفر برای گردشگران ایرانی خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از ایرنا، وزارت گردشگری تونس در نامه‌ای اعلام کرد که روادید برای گردشگران ایرانی و عراقی را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت گردشگری تونس اعلام کرد که روادید سفر ۱۵ روزه گردشگری به تونس برای گردشگران ایرانی دارای گذرنامه سفر عادی لغو شده است.

وزارت گردشگری تونس در این نامه افزوده است که این تصمیم در چارچوب اقدام متقابل صورت گرفته و از روز شنبه ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (شنبه ۲۶ خرداد) اجرا می‌شود.

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه پیشتر گفته بود که اتباع ۲۸ کشور که به قصد جهانگردی به ایران سفر می کنند از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند و می‌توانند صرفا با تهیه بلیط به ایران سفر کنند.

وی افزود: وزارت امور خارجه دستور العمل اجرایی مصوبه هیات وزیران در باره لغو روادید یکجانبه با ۲۸ کشور را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است.

تبلیغات

بیکدلی گفت: بر این اساس اتباع این ۲۸ کشور که به قصد جهانگردی به ایران سفر می‌کنند از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند و آنها می‌توانند صرفا با تهیه بلیط به ایران سفر کنند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: اتباع کشور هند می‌توانند از مبادی هوایی بدون نیاز به روادید وارد ایران شوند و برای ورود از طریق مرزهای زمینی باید روادید دریافت کنند.

بیکدلی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۸ کشور شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، کوبا، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان (هوایی) می‌شوند.

ادامه مطلب

برترین ها