با ما همراه باشید

اخبار

یزد پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا شد

منتشر شده

در

میدان امیرچخماق یزد میراث فرهنگی امیر جخماق بنای تاریخی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سه شهر کرمان، یزد و مشهد را به عنوان نامزد پایتخت کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا (ACD) در سال ۲۰۲۴ معرفی کرده بودیم که پس از بررسی شاخص‌ها، شهر یزد به عنوان پایتخت این مجمع بین المللی در سال ۲۰۲۴ انتخاب و معرفی شد.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایرنا، علی‌اصغر شالبافیان گفت: ریاست مجمع گفت‌وگوی آسیا ( ACD ) از مهرماه سال‌جاری برعهده ایران قرار گرفته است، بر این اساس سه شهر کرمان، یزد و مشهد کاندیدای پایتختی شدند که پس از بررسی شاخص‌های مورد نظر، شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا (ACD) در سال ۲۰۲۴ انتخاب و معرفی شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت : با توجه به اهداف تعیین شده شامل ارتقای همگرایی بین کشورهای آسیایی به منظور تلاش برای تشکیل اتحادیه آسیا، گسترش بازار تجاری و مالی، ارتقای نقش آسیا برای تاثیرگذاری در معادلات جهانی و نیز تبدیل آسیا به یک مجموعه توانمند برای تعامل با دیگر نقاط جهان، رویکرد میزبانی و ریاست مجمع به صورت متناوب به کشورهای عضو سپرده شده است. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران توانسته است علاوه بر میزبانی کشورهای عضو، شهر یزد را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا معرفی کند و این دستاورد مورد پذیرش اعضا قرار گیرد.
شالبافیان با اشاره به اینکه انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو متناسب با دوره زمانی ریاست مجمع به صورت یک‌ساله ویژه سال ۲۰۲۴ اعلام شده است، یادآور شد: کشوری که ریاست سالانه را برعهده دارد از امتیاز معرفی یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری و همچنین میزبانی نشست‌های مجمع در همان سال برخوردار است، از این رو با توجه به اینکه ریاست مجمع از مهرماه سال‌جاری برعهده ایران قرار گرفته است، براساس رویه موجود سه شهر کرمان، یزد و مشهد کاندیدای این پایتختی شدند که پس از بررسی شاخص‌های مورد نظر شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا (ACD) انتخاب و معرفی شد.
معاون گردشگری درباره انتظارات و نتایج حاصله افزود: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو ACD، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو با هدف افزایش گردشگران ورودی از این کشورها، معرفی محصولات گردشگری، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان با هدف حرکت به سوی توسعه پایدار گردشگری، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان، تلاش برای توسعه روابط بخش‌خصوصی گردشگری ملی و استانی با کشورهای عضو، تصویرسازی مثبت از جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای عضو، برگزاری رویدادهای گردشگری بین‌المللی، تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران در حوزه سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله دستاوردهای پیشنهادی انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی آسیا به شمار می‌آید.

طرح پیشنهادی تشکیل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به (ACD) برای اولین بار توسط نخست وزیر تایلند در سی و چهارمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای آ. سه. آن در سال ۲۰۰۱ مطرح و در سال ۲۰۰۲ در تایلند تأسیس شد.
مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با ۳۵ عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی به شمار می‌آید که در سال ۲۰۰۲ با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تأسیس شده است. عالی‌ترین ارگان تصمیم‌گیری مجمع، اجلاس وزیران امور خارجه است که سالانه دو نشست برگزار می‌کند، این دو نشست عبارتند از: نشستی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و نشستی به میزبانی کشوری که ریاست مجمع را در همان سال بر عهده گرفته است.

جلسات برگزار شده در حاشیه مجمع عمومی ملل متحد، جنبه مشورتی و مقدماتی داشته و نشست‌های دوم محتوایی و عملیاتی به شمار می‌آید.
ریاست مجمع داوطلبانه بوده و دوره زمانی یک ساله دارد. مجمع گفت‌وگوی آسیا به طور کلی دارای دو بخش پروژه و گفت‌وگو است. بخش گفتگو عمدتاً شامل برگزاری اجلاس سالیانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو بوده و هدف از آن ارتقاء تعامل و مشارکت وزراء و مقامات رسمی کشورهای عضو است.
در بخش پروژه (یا همکاری) نیز کشورهای عضو تشویق می‌شوند تا به صورت داوطلبانه به صورت پیشگام و یا همکار آغازگر حرکت در پروژه های مورد علاقه باشند. در هر بخش یکی از اعضا به‌عنوان مسئول تعیین شده است.
جمهوری اسلامی ایران در بخش همکاری‌های فرهنگی نه تنها پیشگام بلکه به عنوان مسئول پروژه عمل کرده است و مسئولیت بخش همکاری فرهنگی را عهده‌دار است.


تبلیغات

اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها