با ما همراه باشید

اخبار

ارسال پرونده ثبت جهانی حرم حضرت معصومه(س) به یونسکو

منتشر شده

در

حرم حضرت معصومه س قم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: پرونده حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای ثبت جهانی تکمیل و به عنوان گزینه‌ای برای ثبت و انجام‌شدن فرآیند تصویب به یونسکو فرستاده‌ شد.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از خبرگزاری فارس از قم، علی‌رضا ارجمندی در نشست خبری که در یکی از مجتمع‌های منطقه خلجستان برگزار شد، اظهار داشت: منطقه خلجستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی دارد که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشت. با مشارکت سرمایه گذاران در این منطقه می‌توان شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه گردشگری باشیم.

وی افزود: مردم قم امروز نیازمند استفاده از ظرفیت‌های گردشگری هستند، خلجستان در این حوزه طبعیت بکری دارد که باید به آن توجه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم تصریح کرد: منطقه نایه و خلجستان باتوجه به آب فراوان، هوای خوش و تنوع خدمات‌دهی جزو مناطق برتر گردشگری در سطح کشور است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال این هستیم ظرفیت گردشگری مناطقی همچون خلجستان را به توریست‌های داخلی و خارجی معرفی کنیم. سالانه توریست‌های خارجی بسیاری در استان حضور پیدا می‌کنند که اگر بتوانیم ظرفیت‌های اینچنینی را به آن‌ها معرفی کنیم قطعا با استقبال زیاد خارجی‌ها مواجه خواهیم شد.

ارجمندی با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس قم اولین موزه مجوز دار در سطح کشور است، گفت: برای اولین بار در سطح کشور ۲ ماه پیش اولین مجوز باغ موزه دفاع مقدس در استان قم صادر شد.

تبلیغات

وی اشاره کرد: معتقد هستم دنیای ماشینی که امروز در دنیا حاکم است، باعث هویت‌زدایی ما انسان‌ها می‌شود. باتوجه به اینکه قم یک شهر مذهبی و فرهنگی است باید تلاش کنیم این هویت را به مردم قم برگردانده و به توریست‌ها معرفی کنیم.

مدیرکل گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود برنامه‌های جانبی توریست داخلی و خارجی در مدت زمان کمی در قم اسکان پیدا می‌کند که این به ضرر اقتصاد توریستی ماست.

وی ادامه داد: برای افزایش حضور گردشگر در قم نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلفی همچون شهرداری هستیم که باید بیشتر مشارکت داشته باشند.

ارجمندی عدم معرفی بازار کهنه قم به توریست‌های داخلی و خارجی را یکی از نقاط ضعف گردشگری قم دانست و اشاره کرد: وقتی به استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی، اصفهان و… سفر می‌کنیم اولین موردی که توجه گردشگران را جلب می‌کند بحث بازار و بازارچه‌های تاریخی است.

وی افزود: خوشبختانه قم از این ظرفیت برخوردار است اما هنوز به آن به درستی توجه نشده است و باید اقدامی در این حوزه صورت بگیرد. سال گذشته حدود ۳۵ سقف در بازار کهنه قم زده شد و برای ترمیم آن نیز فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم.

مدیرکل گردشگری استان قم برای جذب توریست و افزایش تنوع خدمات‌دهی گردشگری نیازمند حضور سرمایه‌گذاران هستیم، عنوان داشت: سرمایه‌گذاران نقش مهمی در حوزه جذب توریستی دارند که مجموعه مدیریت استان باید حمایت ویژه‌ای در چهارچوب قانون از آن‌ها داشته باشد.

ارجمندی در ادامه سخنان خود درخصوص اینکه ویروس کرونا ضربه سنگینی به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری وارد کرد، گفت: متاسفانه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۰ همه‌گیری ویروس کرونا آسیب جدی به حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاران ما وارد کرد.

تبلیغات

وی افزود: اما به لطف خدا روزانه با کاهش و خاموش شدن ویروس کرونا گردشگری استان قم رشد خوبی داشت و شاهد حضور بی‌شمار توریست داخلس و خارجی بودیم.

مدیرکل گردشگری قم با بیان اینکه در چند ماه اخیر شاهد حضور گردشگرانی از کشور عربستان در قم بوده‌ایم تاکید کرد: باتوجه به سیاست و روابط دیپلماتیک دولت سیزدهم با کشورهای همسایه، در چندماه اخیر شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی از کشورهای همسایه همچون بحرین و عربستان در قم بوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: پرونده حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای ثبت جهانی تکمیل و به عنوان گزینه‌ای برای ثبت و انجام شدن فرآیند تصویب به یونسکو فرستاده‌ شد.


اخبار

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» در اصفهان برگزار شد

منتشر شده

در

رویداد ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش

صفهان پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

پنجمین دوره ملی «استارت‌اپ اجتماعی رویش» به مدت سه روز، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این رویداد ملی از سوی آکادمی خیر ایران طرح‌ریزی شده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان در برگزاری آن همکاری داشت.

در روز نخست این استارت‌اپ ویکند اجتماعی، شهرزاد ترابی‌زاده، مدیر داخلی مرکز نوآوری هاب اصفهان، به عنوان تسهیل گر، برای دانشجویانی که در این رویداد ثبت نام کرده بودند، توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری استارت‌اپ ویکندهای اجتماعی بیان کرد و در فواصل منظم، سه تن از کارآفرینان اجتماعی اصفهان و تهران که در حوزه زنان، صنایع دستی و محیط زیست، فعالیت جدی داشتند، تجربیات زیسته خود را برای حاضران بیان کردند. ‌

به گزارش سرزمین پدری به نقل از ایسنا؛ در ادامه این رویداد ملی، با توزیع بسته مربوط به ثبت ایده‌ها و شرح فرایند و معیارهای داوری، ۵۶ ایده از سوی شرکت‌کنندگان طرح شد و هر فرد، ۶۰ ثانیه فرصت داشت تا این ایده را در حضور جمع ارائه کند. پس از پایان فرایند رأی‌گیری، ۱۰ ایده برتر معرفی شد و ایده «مدرسه زندگی» که از سوی سمیرا قاسمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان طرح شده بود نیز جزء ۱۰ ایده برتر قرار گرفت.

در روز دوم این رویداد کارگاه «ترسیم مدل بوم کسب و کار» توسط کتایون سپهری برگزار شد. در این کارگاه شرکت کنندگان آموختند که به چه صورت بیزینس مدل ایده‌ خود را بر روی تابلو ترسیم کنند و به تصویر ذهنی دقیق‌تری درباره کسب و کار خود دست یابند.

همچنین، محمدصالح طیب نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدیر پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکار به بیان نکات و سخنانی در خصوص چگونگی شکل گیری آزمایشگاه مدیریت و اندیشکده حکمرانی پرداخت. سپس، کارگاهی با عنوان «اعتبار سنجی ایده» توسط داوود دهقان برای شرکت کنندگان برگزار شد. در این فواصل تیم‌ها با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند و منتورها به آن‌ها کمک کردند تا به نسخه نهایی بوم کسب و کارشان دست یابند.

تبلیغات

در روز سوم، کارگاهی با عنوان «ارائه تاثیرگذار» توسط مهران کریمی برگزار شد و در نهایت، تیم‌ها بوم کسب و کار خود را تکمیل کردند و در حضور داوران، ساناز منصف، محمد زاهدی و مهران کریمی به ارائه آن پرداختند.

ادامه مطلب

اخبار

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

منتشر شده

در

تجلیل از اساتید صنایع دستی در منطقه ۹

برنامه ارمغان هنر به همت خانه فرهنگ پرواز و با مشارکت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در روز یکشنبه ۱۰تیر ماه ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش سرزمین پدری از ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برنامه ارمغان هنر با هدف تکریم و پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ ایرانی و تقویت حس تعلق به سرزمین، خود اتکایی، خود باوری و عزت ملی در روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است در این برنامه از مربیان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی رشته‌های صنایع دستی و هنری نظیر: پته دوزی، چرم دوزی، پیکر تراشی با چوب /معرق ومنبت /نساجی سنتی /رودوزی‌های الحاقی/ نگارگری / قلم زنی و مینا کاری تجلیل به عمل می‌آید.

شهروندان برای حضور در برنامه می‌توانند به مجموعه فرهنگی برج آزادی واقع درمیدان آزادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۰۱۹۶تماس بگیرند.

ادامه مطلب

اخبار

کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری برگزار شد

منتشر شده

در

توسط

ملیله کاری هنرهای سنتی هنرملی صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

به گزارش سرزمین پدری ازمیراث آریا، سید سعید صفوی اظهار کرد: کارگاه عمومی آشنایی با ملیله همزمان با اختتامیه دومین جشنواره گلاب‌گیری با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و بنیاد ایران‌شناسی زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این کارگاه آموزشی یک روزه علاقه‌مندان با اصول و مبانی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع‌دستی‌های استان آشنا می‌شوند.

او گفت: کارگاه آموزشی یاد شده روز دوشنبه ۴ تیرماه در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد.

ادامه مطلب

برترین ها