با ما همراه باشید

اخبار

برگزاری نمایشگاه بین المللی سوغات و هدایای کریسمس در مجارستان

منتشر شده

در

نمایشگاه صنایع دستی هنرهای سنتی صنایع دستی فلزی

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع دستی از آغاز به کار نمایشگاه بین المللی سوغات و هدایای کریسمس ۱۷ آذرماه در کشور مجارستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا، فرزاد اوجانی با بیان اینکه با هدف بازاریابی، توسعه صادرات و توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی با همکاری هلدینگ اویسینا شرایط حضور فعالان این حوزه را در نمایشگاه بین المللی سوغات و هدایای کریسمس در کشور مجارستان مهیا شده است، گفت: این نمایشگاه از ۱۷ آذرماه تا ۲ دی ماه باحضور فعالان حوزه صنایع دستی از استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، البرز، یزد و خراسان رضوی در قالب ۱۲ غرفه برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع دستی افزود: سایر کشورها همچون ترکیه، ونزوئلا، چین، مجارستان، هندوستان، کره جنوبی و اندونزی نیز نسبت به حضور در این نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی اقدام خواهند کرد.

او تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه هشتم دسامبر (۱۷ آذرماه) در محل هلدینگ اویسینا با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفرا و نمایندگان سایر سفارتخانه ها، نماینده پارلمان، اساتید دانشگاه، تاجران و فعالان اقتصادی ایرانی و مجارستانی برگزار خواهد شد.


تبلیغات

اخبار

جشنواره گلابگیری در روستای قلعه عبداله‌خان برگزار شد/ روستای قلعه عبداله‌خان مقصدی مناسب برای گردشگران شهری

منتشر شده

در

آیین گلابگیری سنتی گلاب گیری سنت میراث فرهنگی

جشنواره گلابگیری در یکی از مزارع پرورش گل محمدی استان البرز واقع در روستای قلعه عبداله‌خان برگزار شد.

جشنواره گلاب‌گیری با حضور مسئولان اداره کل میراث‌فرهنگی البرز، مسئولان فرمانداری، استانداری، بخشداری گرمدره، امام محترم جمعه گرمدره، جمعیت همیار کرج و با استقبال مردم روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روستای قلعه عبداله‌خان برگزار شد.

از دیگر ظرفیت‌های معرفی شده در این جشنواره علاوه بر مزارع گل محمدی، گیاهان دارویی و باغ‌های میوه و ظرفیت بالای روستای قلعه عبداله‌خان در گسترش گردشگری کشاورزی و بومگردی است.

استان البرز در تمام شهرستان‌ها از ظرفیت‌های گردشگری خاص خود برخوردار است. ساوجبلاغ، نظرآباد، گرمدره، طالقان و روستاهای کرج ازجمله در محور کرج چالوس از این دسته هستند.

روستای قلعه عبداله‌خان در گرمدره جزو یکی از کمتر شناخته شده‌ترین و بکرترین روستاهایی است که در ارتفاعات گرمدره واقع شده و با توجه به نزدیکی به مرکز کرج می‌تواند مقصدی مناسب برای گردشگران شهری باشد که به دنبال ساعاتی دوری از فضای شلوغ و پر هرج و مرج شهر هستند.

تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در مهدی‌شهر

منتشر شده

در

پته دوری مهدی شهر سمنان صنایع دستی هنرهای سنتی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا و از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: این دوره‌ آموزشی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه این دوره به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی به مدت ۳۰ ساعت آموزش می‌بینند و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او تصریح کرد: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود

ادامه مطلب

اخبار

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

منتشر شده

در

هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز صنایع دستی کردستان هنرهای سنتی

تعاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برقراری بیمه ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی دراستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری بنقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری دراین‌باره گفت: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.ی

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برقراری بیمه هنرمندان از جمله اولویت‌های برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل در استان است.

او افزود: در داین راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ۳۸۵ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

نظری عنوان کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و … هستند

تبلیغات
ادامه مطلب

برترین ها