با ما همراه باشید

اخبار

همزمان با آغاز سال جدید؛اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۰۰ بقعه متبرکه خوزستان آغاز شد

منتشر شده

در

اندیکا خوزستان امام‌زاده عبدالله قطب الدین میراث فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: همزمان با آغاز سال جدید همزمان با سراسر کشور، اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۰۰ بقعه متبرکه استان آغاز شد.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از مهر، روح الله عرفانی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از آغاز اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۰۰ بقعه متبرکه خوزستان خبر داد و تاکید کرد: در این طرح، بقاع متبرکه برای پذیرایی از زائران و مسافران از سراسر کشور آماده شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: همچنین بیش از ۶۰ زائر سرا در بقاع متبرکه خوزستان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه خوزستان بیان کرد: برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو، پخش مستقیم سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال، برقراری مواکب و ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی از مسافران و زائران، برپایی خیمه‌های معرفت با موضوعات خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره، پرسش و پاسخ، مسابقات و اهدای جوایز از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: همچنین در بقاع متبرکه خوزستان بازارچه‌های فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی و تولیدات محصولات خانگی، نمایشگاه‌های بصیرتی و کتابخانه‌های سیار و کوچک برای استفاده عموم برپا شده است.

عرفانی افزود: بقاع شاخص اجرا کننده طرح «آرامش بهاری» در خوزستان شامل بقعه شاهزاده احمد و سید خلیل و یادمان شهدای گمنام در اندیمشک، بقعه سبز قبا محمد بن موسی الکاظم (ع)، محمد بن جعفر (ع)، امامزاده رودبند، بقعه حزقیل نبی (ع) در دزفول، دانیال نبی (ع) در شوش، بقعه امامزاده عبدالله و امامزاده محمود در هندیجان، امامزاده اباذر (ع) و حیدر بهبهان و بقاع شهرستان ایذه از جمله سلطان ابراهیم و سیدصالح شهپیر هستند.

تبلیغات

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان یادآور شد: در لحظه تحویل سال نو حدود ۳۰ هزار نفر در بقاع متبرک خوزستان حضور داشتند و تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در زائر سراهای اوقاف خوزستان به صورت دائم و موقت اسکان داده شده‌اند

 


ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در مهدی‌شهر

منتشر شده

در

پته دوری مهدی شهر سمنان صنایع دستی هنرهای سنتی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا و از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: این دوره‌ آموزشی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه این دوره به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی به مدت ۳۰ ساعت آموزش می‌بینند و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او تصریح کرد: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود

ادامه مطلب

اخبار

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

منتشر شده

در

هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز صنایع دستی کردستان هنرهای سنتی

تعاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برقراری بیمه ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی دراستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری بنقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری دراین‌باره گفت: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.ی

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برقراری بیمه هنرمندان از جمله اولویت‌های برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل در استان است.

او افزود: در داین راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ۳۸۵ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

نظری عنوان کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و … هستند

تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

منتشر شده

در

روار گیوه دست بافته هنرهای دستی صنایع دستی هنرهای سنتی میراث فرهنگی

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا،‌ اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

ادامه مطلب

برترین ها