با ما همراه باشید

اخبار

فصل گردشگری در آرژانتین با 15.1 درصد بیشتر گردشگران خارجی بسته شد

منتشر شده

در

آرژانتین منظره ای بی نظیر و زیبا؛ رودخانه آبی و کوه فیتز روی

آرژانتین منظره ای بی نظیر و زیبا؛ رودخانه آبی و کوه فیتز روی

بر اساس داده های موسسه ملی آمار و سرشماری آرژانتین (INDEC) در دو ماه اول سال 1555300 گردشگر خارجی وارد آرژانتین شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23.7 درصد رشد داشته است.

در طول سال 2023، روند صعودی در اقتصاد کلان آرژانتین حفظ شد و به شدت از فعالیت ها حمایت کرد. این به دلیل ورود گسترده گردشگران بین المللی بود که از مارس سال قبل و پس از اعمال نرخ متفاوت ارز توسط مقامات برای خارجی ها آغاز شد. این به آنها امکان می داد هنگام خرید کارت نقدی یا اعتباری به نرخی مشابه دلار آزاد دسترسی داشته باشند.

در نتیجه، ثبت تعداد بی‌سابقه گردشگران خارجی، عمدتاً در شهرهای مرزی آغاز شد که با هجوم بازدیدکنندگانی که برای خرید از مرز عبور می‌کردند، مواجه شدند.

با این حال، سناریو امروز متفاوت است. در دسامبر گذشته، دولت ملی کاهش ارزشی را اجرا کرد که باعث افزایش سرسام آور قیمت ها شد و شکاف بین نرخ های مختلف ارز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. با وجود این، گردشگران بین المللی همچنان وارد می شوند و فراتر از انتظارات هستند.

در دو ماه اول سال، 2 میلیون و 159 هزار و 700 آرژانتینی برای گذراندن تعطیلات خود در خارج از کشور این کشور را ترک کردند. این بدان معناست که 604400 نفر بیشتر از ورود به کشور خارج شده اند و در نتیجه دلارهای بیشتری از کشور خارج شده اند. این حداقل از منظر تراز تجاری یک نتیجه منفی است.

تبلیغات

نتایج گردشگری فوریه

داده های INDEC نشان می دهد که در فوریه 2024، 1187.8 هزار بازدید کننده غیر مقیم از طریق تمام مسیرهای دسترسی وارد آرژانتین شده اند که از این تعداد 713.4 هزار گردشگر و 474.4 هزار گردشگر بوده اند.

65.2 درصد از گردشگری ورودی از کشورهای همسایه بوده است. اصلی ترین آنها شیلی بود که 30.6 درصد سهم داشت. برزیل، 14.0٪; و اروگوئه 12.5 درصد. علاوه بر این، 51.4 درصد از گردشگران غیر مقیم از طریق زمینی وارد آرژانتین شدند. 35.0٪ از راه هوایی استفاده کردند و 13.6٪ باقی مانده از طریق رودخانه / دریا وارد شدند.

این در حالی است که خروج از کشور از طریق تمامی مجاری بین المللی به 1406.5 هزار بازدیدکننده مقیم رسیده که از این تعداد 1047.1 هزار نفر گردشگر و 359.4 هزار نفر گردشگر بوده اند. مقصد سفر آرژانتینی ها برزیل با 34.1 درصد سهم بود. اروگوئه با 19.0 درصد؛ و شیلی با 14.3 درصد.

بر این اساس می توان استنباط کرد که تراز منفی 218 هزار و 700 گردشگر خارجی در تمامی مسیرهای دسترسی به کشور در بهمن ماه بوده است. این نتیجه ناشی از تراز منفی 333.7 هزار گردشگر و تراز مثبت 115.0 هزار گردشگر بوده است.

کسری ارز

در طول دهه گذشته، بخش گردشگری در آرژانتین از کسری تعداد گردشگران رنج برده است که منجر به تراز منفی تقریباً 30 میلیارد دلاری بین سال‌های 2011 تا امروز شده است. اگرچه این بخش شاهد ورود گردشگران خارجی قابل توجه تر و خروج و هزینه کمتر گردشگران آرژانتینی به خارج از کشور بود، مطالعه بنیاد مدیترانه نشان می دهد که کسری بخشی ارز خارجی می توانست در سال 2023 به نزدیک به 1.5 میلیارد دلار برسد. این بدان معناست که حتی یک بازدارنده قوی برای سفر به خارج از کشور نمی تواند از دست دادن دلار برای آرژانتین را جبران کند.

 


تبلیغات

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در مهدی‌شهر

منتشر شده

در

پته دوری مهدی شهر سمنان صنایع دستی هنرهای سنتی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا و از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: این دوره‌ آموزشی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه این دوره به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی به مدت ۳۰ ساعت آموزش می‌بینند و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او تصریح کرد: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود

ادامه مطلب

اخبار

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

منتشر شده

در

هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز صنایع دستی کردستان هنرهای سنتی

تعاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برقراری بیمه ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی دراستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری بنقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری دراین‌باره گفت: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.ی

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برقراری بیمه هنرمندان از جمله اولویت‌های برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل در استان است.

او افزود: در داین راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ۳۸۵ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

نظری عنوان کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و … هستند

تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

منتشر شده

در

روار گیوه دست بافته هنرهای دستی صنایع دستی هنرهای سنتی میراث فرهنگی

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا،‌ اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

ادامه مطلب

برترین ها