با ما همراه باشید

اخبار

سامانه آنلاین گردشگری خوزستان رونمایی شد

منتشر شده

در

سامانه آنلاین گردشگری خوزستان رونمایی

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: سامانه آنلاین معرفی تاسیسات گردشگری خوزستان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران طی آیینی با حضور مسوولان رونمایی شد.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان محمد حسین ارسطوزاده در آیین رونمایی از این سامانه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: خوزستان اولین استانی است که سامانه آنلاین گردشگری جامع خود را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: این سامانه به وسیله یک بارکد، امکان دسترسی آسان و سریع مردم به اطلاعات مربوط به تاسیسات گردشگری، از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، بوم‌گردی‌ها، رستوران‌های سنتی، مجتمع‌های خدمات رفاهی، مجتمع‌های بین راهی، مراکز تفریح و جاذبه‌های گردشگری استان را فراهم می‌کند.

ارسطو زاده با بیان این که این سامانه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قابل دسترسی است، ادامه داد: بارکد این سامانه در کاتالوگ‌ها و کارت‌های ویزیت هتل‌ها و تجهیزات گردشگری قرار داده شده است و مسافران می‌توانند با استفاده از آن به راحتی به تمامی خدمات، امکانات و جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان دسترسی یابند.

وی توضیح داد: این سامانه حاوی اطلاعات کاملی از جمله تعداد اتاق‌ها و عکس‌های هتل‌ها است و به صورت آلبومی جاذبه‌های گردشگری را به همراه توضیحات آنها نمایش می‌دهد، به عنوان مثال، اگر کاربران می‌خواهند جاذبه‌ی گردشگری خاصی را مشاهده کنند، می‌توانند به راحتی اطلاعات مربوطه را در این سامانه بیابند.

ارسطوزاده اظهار کرد: در مراسم رونمایی از این برنامه که مدیر کل معاون گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری حضور داشت، امیدواریم این سامانه به طور کامل به مردم خدمات ارائه دهد و آنها بتوانند به راحتی به اطلاعات مختلف گردشگری استان دسترسی یابند.

تبلیغات

وی افزود: در این مراسم که مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کشور، نیز حضور داشت درباره ضرورت ایجاد این نوع سامانه‌ها و خلاقیت‌های جدید در حوزه گردشگری گفت: استان خوزستان دارای پتانسیل و ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری است و با تلاش‌های صورت گرفته، امیدوار است که به جایگاهی که شایسته است دست یابد.

وی بیان کرد: سامانه آنلاین معرفی تاسیسات گردشگری خوزستان به عنوان یک ابتکار نوآورانه در حوزه گردشگری، نشان دهنده اینکه استان خوزستان به منظور جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری، از فناوری‌های روز استفاده می‌کند.

این سامانه امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مربوط به تاسیسات گردشگری را فراهم می‌کند و در جهت تسهیل و ارتقای تجربه گردشگران و مسافران کمک شایانی می‌کند.

 

 


 

تبلیغات

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در مهدی‌شهر

منتشر شده

در

پته دوری مهدی شهر سمنان صنایع دستی هنرهای سنتی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا و از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: این دوره‌ آموزشی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه این دوره به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی به مدت ۳۰ ساعت آموزش می‌بینند و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او تصریح کرد: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود

ادامه مطلب

اخبار

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

منتشر شده

در

هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز صنایع دستی کردستان هنرهای سنتی

تعاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برقراری بیمه ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی دراستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری بنقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری دراین‌باره گفت: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.ی

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برقراری بیمه هنرمندان از جمله اولویت‌های برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل در استان است.

او افزود: در داین راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ۳۸۵ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

نظری عنوان کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و … هستند

تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

منتشر شده

در

روار گیوه دست بافته هنرهای دستی صنایع دستی هنرهای سنتی میراث فرهنگی

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا،‌ اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

ادامه مطلب

برترین ها