با ما همراه باشید

اخبار

لو هاور با سه ترمینال جدید کروز گسترش می یابد

منتشر شده

در

لو هاور با سه ترمینال جدید کروز گسترش می یابد

شرکت GIP Le Havre Croisières ساخت سه پایانه کشتی کروز جدید در بندر لو هاور واقع در نرماندی فرانسه را آغاز کرده است. این توسعه قرار است به طور قابل توجهی قابلیت های بندر را در مدیریت تقاضاهای فزاینده عملیات کشتی های کروز افزایش دهد. این پایانه‌ها که برای تکمیل تا سال 2026 برنامه‌ریزی شده‌اند، اجزای حیاتی یک استراتژی سرمایه‌گذاری با هدف تبدیل بندر به یک هاب سفر دریایی کارآمدتر و سازگار با محیط‌زیست هستند.

توسعه یک مرکز کروز مدرن

این تسهیلات جدید که در سایت 9 هکتاری Pointe de Floride واقع شده اند، برای حمایت از دیدگاه بندر مبنی بر تبدیل شدن به یک قطب پیشرو در سفرهای دریایی در منطقه طراحی شده اند. هر یک از این سه پایانه به اتصال برق ساحلی مجهز خواهند شد، یک ویژگی آینده نگر که به کشتی های پهلو گرفته امکان می دهد استفاده از موتور را کاهش دهند و به شبکه برق محلی متصل شوند و در نتیجه انتشار دی اکسید کربن را تا حدود 100 تن در هر تماس کروز کاهش دهند. علاوه بر این، سقف این پایانه‌ها با پانل‌های فتوولتائیک برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی تعبیه خواهد شد که این امر تعهد بندر را به عملیات پایدار تأیید می‌کند.

تأثیر بر جابجایی مسافران و پایداری محیطی

این بندر در سال‌های اخیر نرخ رشدی فراتر از میانگین کشورهای مانش و دریای شمال را تجربه کرده است و تعداد مسافران در سال 2023 به 480000 نفر رسیده است. با اضافه شدن پایانه‌های جدید، این بندر ظرفیت خود را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و آن را قادر می‌سازد تا سفرهای دریایی سه‌گانه را مدیریت کند. با کشتی تماس می گیرد و روزانه 13500 مسافر را در خود جای می دهد. انتظار می رود این گسترش نه تنها عملیات را ساده کند، بلکه تجربه مسافر را از طریق بهبود امکانات و کاهش اثرات زیست محیطی افزایش دهد.

مراحل ساخت و ساز و تداوم عملیات

ساخت این پایانه ها بدون ایجاد اختلال در فعالیت های بندری در حال انجام است. دو اسکله موجود در طول فصل اوج فعال خواهند ماند و سومی در خارج از فصل در دسترس خواهد بود و تضمین می کند که بندر به عملکرد کارآمد خود ادامه می دهد. طرح ساخت و ساز مرحله‌ای شامل تکمیل دو پایانه اول تا سپتامبر 2025 است و ترمینال افتتاحیه یک در ژانویه 2026 افتتاح می‌شود.

گسترش استراتژیک بندر لو هاور با سه پایانه کشتی کروز جدید تأثیر قابل توجهی بر سفر و گردشگری جهانی دارد. لو هاور با افزایش ظرفیت خود و ادغام فناوری‌های دوستدار محیط زیست، دروازه‌ای کارآمدتر و پایدارتر را برای مسافران بین‌المللی ارائه می‌کند و از این طریق به صنعت سفر دریایی جهانی و اقتصاد منطقه کمک می‌کند.

تبلیغات

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در مهدی‌شهر

منتشر شده

در

پته دوری مهدی شهر سمنان صنایع دستی هنرهای سنتی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری دوره آموزشی پته‌دوزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا و از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: این دوره‌ آموزشی از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در مجموعه آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه این دوره به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی به مدت ۳۰ ساعت آموزش می‌بینند و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او تصریح کرد: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزار می‌شود

ادامه مطلب

اخبار

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

منتشر شده

در

هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز صنایع دستی کردستان هنرهای سنتی

تعاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برقراری بیمه ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی دراستان خبر داد.

به گزارش سرزمین پدری بنقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری دراین‌باره گفت: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.ی

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برقراری بیمه هنرمندان از جمله اولویت‌های برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع‌دستی این اداره‌کل در استان است.

او افزود: در داین راستا و با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ۳۸۵ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

نظری عنوان کرد: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و … هستند

تبلیغات
ادامه مطلب

اخبار

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

منتشر شده

در

روار گیوه دست بافته هنرهای دستی صنایع دستی هنرهای سنتی میراث فرهنگی

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

به گزارش سرزمین پدری از میراث آریا،‌ اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

ادامه مطلب

برترین ها